سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

احتمال ابتلای زنان دیابتی به بیماری قلبی 4 برابر بیش تر از مردان است

مدیر آموزش و پژوهش بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت در کشور گفت : زنان دیابتی در سنین کمتر از 60 سال نسبت به مردان تا چهار برابر بیش تر در معرض بیماری قلبیند .

، دکتر فرهاد رجب پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با تاکید بر این که در شرایط معمول ، زنان با احتمال کم تری در معرض بیماری قلبی قرار دارند ؛ گفت : نتایج جدیدترین مطالعات انجام شده وجود ارتباط بین جنسیت و بیماری قلبی را نشان می دهد . بر این اساس احتمال ابتلای زنان دیابتی با سن پایین تر از 60 سال به بیماری قلبی ، در مقایسه با مردان ، تا 4 برابر بیش تر است

به گفته وی تفاوت جنسیتی میان دیابتی ها در بیماری قلبی نیاز به تحقیقاتی بیشتر دارد تا علت تفاوت بین زنان و مردان معلوم شود .

این متخصص افزود : همچنین لازم است پژوهش هایی برای پیشگیری از بیماری قلبی در زنان دیابتی انجام شود .

مدیر آموزش و پژوهش بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت در کشور در خصوص تحقیقات صورت گرفته در گروه مردان گفت : در این تحقیقات ارتباطی بین دیابت و بیماری قلبی در مردان مشاهده نشده و با وجود این که در شرایط معمول ، احتمال ابتلا به بیماری قلبی در مردان بالا است اما دیابت احتمال بیماری قلبی در مردان را افزایش نمی دهد .

دکتر فرهاد رجب پور به بیان پروژه های انجام شده در باره تاثیر تفاوت جنسیتی در رابطه دیابت و بیماری قلبی پرداخت و تصریح کرد : سه پژوهش گسترده در این زمینه انجام شد و 10 هزار نفر که سابقه بیماری قلبی نداشتند ، مورد بررسی قرار گرفتند .

وی افزود : در هر سه پژوهش یافته ها نشان داد که زنان دیابتی بیش تر از مردان دیابتی در معرض بیماری قلبی قرار دارند و تحقیقات صورت گرفته وجود تفاوت جنسیتی را در رابطه دیابت و بیماری قلبی تایید نمود .

دکتر رجب پور ادامه داد : در هر دو گروه ، این یافته ها با تفاوت در چاقی و مشکلات قلبی _ عروقی و عواملی دیگر مثل فشارخون بالا ، کلسترول و استعمال دخانیات مرتبط نبود .

مدیر آموزش و پژوهش بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت در کشور گفت : این تفاوت ممکن است به علت عوامل ژنتیکی و هورمونی و نیز وجود تفاوت در رفتارها و سبک زندگی بین دو گروه جنسیتی باشد که این فرضیه نیاز به بررسی بیتشر دارد .

انتهای پیام//س

برچسب ها: بیماری ، دیابت ، زنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.