سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

تهیه و پخش 300دقیقه برنامه با موضوع "استاد باستانی پاریزی" در کرمان

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: صداوسیمای مرکزکرمان 300دقیقه برنامه با موضوع زندگی و آثار" استاد باستانی پاریزی" تهیه و پخش کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی صداوسیمای مرکز کرمان ، حجت الاسلام سیدجواد موسوی افزود: مستند 40 دقیقه ای "یک عمر درگهواره "که حاصل 5 سال پژوهش و تصویر برداری در تهران ، کرمان، سیرجان و پاریز می باشد از جمله ی این برنامه هاست که در آن گوشه هایی از زندگی ، آثار ، پژوهش ها و تلاش های استاد به تصویر کشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مستند گنجینه ای ناب از صحبت ها ، زندگینامه استاد ، نصایح و توصیه های وی برای نسلهای بعدی است.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: مستند گفتگو محور "دیدار" یکی دیگر از این برنامه هاست که در سال 90 با حضور استاد باستانی پاریزی در تهران ضبط شد.

وی با اعلام اینکه این مستند به تشریح گوشه هایی اززندگی ، موفقیت ها و فرازو فرودهای زندگی استاد از زبان خودشان می پردازد ، یادآور شد: این برنامه در قالب دو برنامه 35 دقیقه ای ، در مجموع به مدت 70 دقیقه تدوین و پخش شده است.

حجت الاسلام موسوی گفت: مستند رادیویی گفتگو محور "هفت گنج" نیز به مدت 30 دقیقه در گفتگو با استاد به بیان گوشه هایی از زندگی و آثار وی می پردازد.

وی افزود: نام این مستند اشاره ای دارد به هفت کتاب استاد با عنوان "سبعه ثمانیه" که همگی در نام خود عدد هفت را دارند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان استفاده از صحبتهای استاد با موضوع کرمان با صدای خودشان در برنامه "شب های ایران" ، معرفی استاد در بخش "یه آسمون ستاره" ، برنامه "فصل تازه" و معرفی کتابهای استاد در بخش "روی دکه" این برنامه،معرفی استاد در گفتگو با مؤلفان و شاگردانشان در برنامه های رادیویی" قلمستان "و "دفتر شعر"،معرفی استاد و آثارش در برنامه های "باغ کاغذی"، "صدای ساعت شب" و "مفرشو" قبل از درگذشت وی ، در مجموع به مدت 140 دقیقه و پخش 11 خبر با موضوع درگذشت "استاد باستانی پاریزی"، مراسم بزرگداشت استاد و پیامهای استاندار و امام جمعه کرمان به مناسبت درگذشت وی ، در مجموع به مدت 20 دقیقه را از دیگر برنامه های صدا و سیمای مرکز کرمان برای معرفی زنده یاد "استاد باستانی پاریزی" و آثار وی برشمرد.

دکترمحمد ابراهیم باستانی پاریزی ، مورخ ، نویسنده، پژوهشگر،شاعر ،موسیقی پژوه و استاد بازنشسته دانشگاه تهران پنجم فروردین 1393 در سن 89 سالگی در تهران درگذشت./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.