سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتحادیه واردکنندگان مکمل‌های غذایی خبر داد

حجم قاچاق "مکمل‌های غذایی" به 35 درصد رسید/ رشد 40 درصدی مصرف مکمل‌های غذایی

رئیس اتحادیه واردکنندگان مکمل‌های غذایی گفت: حجم قاچاق مکمل‌های غذایی در ایران از 25 درصد به 35 درصد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران حسن شکوهی در نشست خبری دومین کنگره مکمل‌های غذایی و رژیمی از افزایش قاچاق مکمل‌های غذایی در کشور خبر داد و اظهار داشت: حجم قاچاق این مکمل‌ها به 35 درصد رسیده است این در حالی است که کشور ما یک درصد مصرف مکمل دنیا را به خود اختصاص داده است. در مجموع نیز مصرف مکمل‌های غذایی و رژیمی در کشور 40 درصدی رشد داشته است.
 
رئیس اتحادیه واردکنندگان مکمل‌های غذایی با بیان اینکه در سال گذشته در ایران مصرف مکمل‌های غذایی 800 میلیون دلار بوده است که با اضافه شدن مصرف مکمل‌های قاچاق به یک میلیارد دلار می‌رسد، تصریح کرد: مصرف مکمل‌ در کشور یک درصد مصرف مکمل دنیا را تشکیل می‌دهد و این در حالی است که رشد 40 درصدی مصرف مکمل را سالانه در کشور شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه از سال 2006 تا 2014 مصرف مکمل‌ها رشد 5.6 درصدی را داشته است بطوریکه از 64 میلیارد دلار به 96 میلیارد دلار فروش جهانی رسیده است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سال 2017 فروش مکمل‌ به رقم 107 میلیارد دلار برسد و در سال 2015 به حدود یک صد میلیارد دلار افزایش یابد.

شکوهی ادامه داد: در این زمینه مصرف مکمل‌ها، 45 درصد مربوط به تولید داخل است و حجم قاچاق در دو سال گذشته نیز 25 درصد بوده است اما به نظر می‌رسد اکنون به 35 درصد رسیده باشد.

رئیس اتحادیه واردکنندگان مکمل های غذایی با بیان اینکه ،25 درصد حجم مکمل‌ها در اروپا که به هورمون آغشته است از کشورهای هند و چین قاچاق می‌شود، متأسفانه به ایران نیز این قاچاق صورت می‌پذیرد، افزود: البته وزارت بهداشت برای نظارت بر مکمل‌های قاچاق ظرفیت محدودی دارد و نمی‌توان همه نظارت را بر عهده وزارت بهداشت گذاشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: قاچاق ، مکمل ، رشد ، غذایی ، گمرک ، رژیم ، افزایش ، مصرف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.