سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت االاسلام والمسلمین گواهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دشمنان درصدد تخریب جایگاه ولایت فقیه هستند

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت:ما بیش از قبل باید متوجه ولایت فقیه باشیم زیرا دشمن چون کاربرد ولایت فقیه را می‌داند با ولایت فقیه مشکل دارد و درصدد تخریب جایگاه ولایت‌فقیه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالعلی گواهی در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران گفت: دشمن تاکنون برای اینکه بتواند به ولایت فقیه آسیب وارد کند موفق نبوده است اما اگر مردم متوجه نباشند این طور نیست که دشمن نتواند در این زمینه توفیق‌هایی نداشته باشد چون دشمنان درصدد تخریب جایگاه ولایت‌فقیه هستند تا به آن آسیب بزنند.
 
وی درباره عجین بودن ولایت‌فقیه با مردم افزود: اکنون ولایت‌فقیه با گوشت، جان و وجود مردم عجین شده است و این طور نیست کسی ولایت فقیه را نشناسد اما اگر کسی در ایران زندگی کند و نقش ولایت‌فقیه را نداند سهل‌انگاری کرده است.
 
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ با اشاره به مشکل‌های دوران انقلاب و جنگ و نقش دشمنان در این زمینه ادامه داد: در کشور ما با مشکلات قبل و بعد از انقلاب و هم‌چنین تحمیل هشت سال جنگ تنها چیزی که توانسته مردم را به روز و آگاه نگه داشته و در مقابل حوادث حفظ کند، ولایت‌فقیه است.
 
وی به تعریف نقش ولایت‌فقیه در جامعه امروز پرداخت و تاکید کرد: ولایت‌فقیه در حقیقت موتور محرکه همه حرکت‌های انسان‌هاست و اما در جامعه امروز متاسفانه اینطور نیست که همه احزاب، گروه‌ها وتشکل‌ها بخواهند به رهبری پاسخگو باشند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالعلی گواهی در ادامه با اشاره به علت بحران‌های عراق اظهار داشت: اکنون این همه حوادثی که در عراق می‌بینید و مردم آن یک روز خوش نمی‌بینند به این دلیل است که یک رهبری مقتدر در عراق وجود ندارد و این شرایط را در نیز افغانستان با توجه به پتانسیلی که دارد می‌بینیم.
 
وی درباره تاثیر حضور ولایت در کشور گفت: آن چیزی که کشور ما را از تهدیدها به دور نگه می‌دارد ولایت فقیه است و اگر ما نعمت ولایت را برای مردم، خوب بازگو کنیم جوانان و مردم آگاه نه تنها به این دلیل که ولایت فقیه یک مقام دینی است بلکه چون علاقه‌مند و عاشق ولایت‌فقیه هستند، ولایت را بر همه کارها مقدم  می‌دارند.
 
حجت‌الاسلام گواهی با اشاره به بروز نمونه دیروز ولایت و حضور امروز ولایت در جامعه بیان کرد: نمونه بارز دیروز ولایت حضرت امام راحل بودند و نمونه بارز ولایت‌فقیه امروز رهبر معظم انقلاب که به لطف پروردگار نه تنها در داخل کشور بلکه در تمام جهان اسلام جایگاه و تاثیر نفوذ رهبری به طور کامل مشهود است و تاثیر آن را اکنون در همایش‌های بیداری‌های اسلامی و  وحدت‌های اسلامی که بین آن ها دیده می‌شود و حتی آن‌ها هم خودشان را زیر چتر رهبری قرار می‌دهند و به طور رسمی اعلام می‌کنند که ما شبانه روز دعاگوی سلامتی وجود رهبر معظم انقلاب هستیم.
 
وی با اشاره به این که دشمن تلاش دارد تا ولایت فقیه را ضد قانون معرفی کند، ادامه داد: در کشور خودمان قانون اساسی نسبت به ولایت‌فقیه مشکلی ندارد و به لحاظ قانونی نیز منع قانونی نداریم ولی دشمن چون کاربرد ولایت فقیه را می‌داند با ولایت فقیه مشکل دارد.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله با اشاره به دسیسه‌های دشمن تصریح کرد: ما باید بیش از قبل متوجه ولایت فقیه باشیم زیرا دشمن الان روی ولایت‌فقیه انگشت گذاشته است اما تا الان در این عرصه موفق نبوده ولی این طور نیست که در این زمینه توفیق‌هایی نداشته باشد زیرا دشمنان درصددند تا جایگاه ولایت فقیه را تخریب کنند و به آن آسیب بزنند و این کار را با تبلیغ‌هایی که ضد ولی فقیه به کار می‌برند انجام می‌دهند و ما نیز اگر در این زمینه دقت نکنیم دشمن می‌تواند در پیشبرد روند کار خود موثر باشد و به یقین آن روز، روز خطرناکی برای اسلام خواهد بود.  
 
وی درباره این که همه باید در برابر ولایت‌فقیه احساس مسوولیت کنند تاکید کرد: اکنون تمام مسلمانان آزاده جهان چشم‌شان به ایران دوخته شده است چون امروزه جایگاه رهبری در ایران برای جهان به طور کامل محسوس است و همه باید در برابر ولایت‌فقیه پاسخگو باشیم زیرا ولایت استمرار محبت رسول خدا(ص) و حرکت انبیا و اولیاست.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.