سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

وجود 27 واحد صنعتی لبنی موجوددراستان کرمانشاه

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه گفت: اگر دولت در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها این صنایع را حمایت نکند، با افزایش 50 درصدی هزینه های تولیدمواجه می شویم و بسیاری از صنایع لبنی که به سختی فعالیت می کنند، تعطیل خواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


سید مهدی افخمی  گفت: هم اکنون از 27 واحد صنعتی لبنی موجود استان، تنهاهفت یا هشت واحد فعالیت می کنند و از اواخر سال گذشته تا کنون چند واحد لبنی استان تعطیل شده اند.


وی با تاکید بر اینکه واحدهای باقی مانده نیز به سختی تولید محصولات لبنی را انجام می دهند، افزود: بسیاری از واحدها با ظرفیت بسیار پایین و به طور میانگین با 30 درصد ظرفیت فعالیت می کنند.


رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه ضمن ابراز نگرانی از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، بیان داشت : اگر دولت به وعده های حمایتی که داده عمل نکند، بسیاری صنایع لبنی استان از بین خواهند رفت.


افخمی گفت : در این بین واحدهای کوچک که مشمول سخت گیری ها و بروکراسی های بیشتری هستند صدمه بیشتری خواهند دید.


وی با اشاره به افزایش هزینه هایی که ناشی از بالا رفتن قیمت سوخت و دستمزدها است، ادامه داد: هم اکنون با افزایش 20 درصدی هزینه ها مواجه هستیم و اگر دولت حمایت نکند و یارانه شیر را پرداخت نکند هزینه ها تا 50 درصد افزایش خواهند یافت.


به گفته این مسئول این در حالیست که دولت اعلام کرده صنایع لبنی حق افزایش قیمت هارا ندارند.


رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه در ادامه با انتقاد از وضعیت ارائه یارانه شیر، افزود: متاسفانه یارانه شیر با تاخیر فراوانی پرداخت می شود و به دلیل بروکراسی و شرایط سختی که برای آن وجود دارد به بسیاری از واحدها تعلق نمی گیرد.


افخمی با اشاره به اینکه صنایع لبنی نیاز به سرمایه در گردش فراوانی دارند، گفت : تاخیر در پرداخت یارانه شیر ما را برای تامین سرمایه در گردش با مشکل مواجه می کند.


وی ادامه داد: این شرایط بیشتر مختص استان کرمانشاه است و استانهای همجوار مشکل کمتری برای یارانه شیر دارند و دلیل آن هم سخت گیری و تنگ نظری برخی مسئولین است.

برچسب ها: کرمانشاه ، صنعتی ، لبنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.