سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست بررسی کتاب و کتابخوانی در سال اقتصاد، فرهنگ و عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان شد

"اقتصاد نشر" روی پای خود بایستد

محمدکاظم شمس عنوان کرد: "اقتصاد نشر" برای رهایی از وضعیت کنونی باید روی پای خود بایستد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، نشست بررسی کتاب و کتابخوانی در سال اقتصاد، فرهنگ و عزم ملی و مدیریت جهادی با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، محمدکاظم شمس عضو هیئت خرید کتاب وزارت ارشاد در غرفه سوره مهر برگزار شد.

محمدکاظم شمس عضور هیئت خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: هر چه می‌گذرد در حوزه کتاب نسبت به سال‌های قبل در شرایط بدتری قرار می‌گیریم این مسئله نیاز به راه حلی کلی و کار زیربنایی دارد، برای خارج شدن از شرایط کنونی" اقتصاد نشر" برای روی پای خود بایستد.

وی افزود: به دلیل آنکه کتاب یک حوزه تاثیرگذار در فرهنگ جامعه است اهداف خاصی برای آن تدوین شود، عوامل دیگری چون عوامل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در حوزه نشر تاثیر می‌گذارد انتظار نداریم کتاب مسئله اول و دوم فرهنگ باشد.

این عضور هیئت خرید کتاب وزارت ارشاد عنوان کرد: در صورتی که دولت به صورت روبنایی به مسئله کتاب می‌پردازد کارهای خود را به سمت کارهای زیربنایی در زمینه کتاب سوق بدهد، مشکل ما در اقتصاد نشر و قطع نظر از حوزه‌های دیگر مسئله ویترین کتاب است.

محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری در ادامه مراسم گفت: نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای پرداختن به مقوله کتاب است در این سال فرهنگ از مظلومیت بیرون بیاید مسئله اقتصاد جزء فرهنگ محسوب می‌شود فرهنگ نیز معادل دین است و مانند آن در مسائل حکومتی اقتصاد و مسائل شخصی تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: به فرهنگ در معنای رایج آن کمتر اهتمام شده است و رفع مهجوریت و مظلومیت از حوزه فرهنگ شود.

رییس حوزه هنری ادامه داد: حضور و استقبال مردم از نمایشگاه کتاب مثبت است و کتاب برای مردم ما با همه نامهربانی‌ها مسئله مهمی محسوب می‌شود.

خود نمایشگاه‌های بزرگ در زمینه کتاب باید هدفمند شود و برای ترویج فروش کتاب یا برگزاری همایش فرهنگی برپا شود تمام این اهداف مهم هستند باید هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب مشخص شود.

در ادامه مراسم محمدکاظم شمس عضو هیئت خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اگرچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی کتاب است و معاونت فرهنگی این وزاتخانه از یک طرف عهده‌دار این مسئولیت می‌باشد در حوزه کتاب متولی رسمی نداریم و باید به این حوزه به صورت منظومه‌ای نگاه کنیم.

وی اظهار داشت: به حوزه دفاع مقدس در کتاب‌ها باید پرداخته شود و منظور از آن انتقال فضا به جامعه فضایی در جامعه ایجاد شده که باید با ادبیات به خوبی منتقل شود.

در پایان مراسم محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری عنوان کرد: ممکن است زحمات دولتهای گذشته نیستیم در شرایط مختلف نمایشگاه کتاب را برگزار کرده جایگاه کتاب را آن طور که باید و شاید برای ملتی که انقلاب است فرهنگی است تبیین نکرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد ، نشر ، زیربنایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.