سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

واردات خودرو با ارز مبادله‌ای، تولید داخل را صفر می‌کند

علیلو با بیان اینکه تزریق ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو مثبت تلقی می‌شود، گفت: اختصاص ارز مبادله‌ای برای واردات خودروهای لوکس در واقع گذاشتن کارد زیر گلوی صنعت خودروی کشور است.

علی علیلو رییس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تزریق ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو مثبت تلقی می‌شود اظهار داشت: ارز مبادله‌ای به تنهایی نمی‌تواند تغییری در این صنعت ایجاد کند.
 
وی افزود: بلکه لازم است خودروسازان را مکلف به کاهش هزینه‌های مالی و سربارشان کنیم.
 
علیلو با بیان اینکه سو مدیریت‌ها از درون صنعت خودرو باید رفع شود خاطرنشان کرد: ارز مبادله‌ای باید تنها به صنعت داخلی تعلق گیرد و اگر این ارز برای واردات خودرو استفاده شود در واقع رانتی برای وارد کنندگان می‌شود.
 
رییس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازی ادامه داد: نباید حمایت تعصب‌گونه از صنعت خودرو داشته باشیم زیرا تا زمانی که کیفیت این محصولات افزایش نیابد،منطقی نیست که بازار را رقابتی کنیم.
 
وی افزود: اختصاص ارز مبادله‌ای برای واردات خودروهای لوکس در واقع گذاشتن کارد زیر گلوی صنعت خودروی کشور است.
 
به گفته علیلو این موضوع می‌تواند تولید داخلی را صفر و منفعت دلالان را تأمین کند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
صنعتتون تو حلقم
مصطفی
۱۰:۴۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
بهتر که هردو خودروساز بزرگ کشورمون نابود بشه تا مردم بتونن خودرو خارجی سوار بشن یا خیلی ببخشید الاغ سوار شدن بهتر از خودرو ایرانی سوار شدنه بعدش هم.... چقدر جیب مردم بیچاره رو خالی می کنن
رضا
۱۶:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
1-می خواستم بگویم در زمانهای نه چندان دور همین کره جنوبی که الان هر ایرانی آرزوی داشتن ماشینش را داره یک روزی آمد امتیاز پیکان را از ایران بگیرد وندادند الان صنعت خودرو آن کشور را ببینید بعد خودرو سازی ایران را .
2 - آقایان نمایندگان مجلس چرا اینقدر دم می زنید به خودرو سازان وام بدهید ارز مبادله ای ووو... بدهید تا درجای دیگری سرمایگذاری بکنند وزیان کنند آنوقت زیان آن را بر روی قیمت خودرو بکشند واز گلوی این مردم بگیرند واقعأ اگر مدیریت نمیدانید کنار بروید تا مدیران لایق آنهم در عرصه بازار رقابتی جهان وارد شوند" نه کشور را محدود به ایران خودرو وسایپا بکنید اگر می خواهید سری در میان خودرو سازی دنیا داشته باشید باید با دنیا رقابت کیفی بکنید نه کمی وبگذارید تا واردات خودرو آزادشود تا تولیدکنندگان یاد بگیرند کیفیت چیست بخدا تمام تصادفات ناشی از بی کیفیتی خودروهاست نه رانندگی مردم .
جلال
۱۵:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
این همه میگین اما کو گوش شنوا کدوم مسول گوش میده مردم چی میگن در غیر این صورت کی راضی میشه مردم ایران این ارابه های مرگ سوار شوند.خدا کنه رهبري خودشان به این مسله رسیدگی کنه
مهدی
۱۵:۳۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
انشالا که هر چه زودتر صنعت خودروسازی ایران نابود بشه تا خیالمون راحت بشه
حمیدرضا میرکیانی
۱۵:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
تعطیل کنید کارخانه های خودرو سازی رو
ایران خودرو بینالود با نابود کردن زمین های کشاورزی و مصرف آب قنوات و حفر چاه جلوی تولید محصولات کشاورزی رو گرفته و به سفره های آب زیرزمینی لطمه زده و همه کشاورزان و زارعین رو هم به استخدام خودش درآورده و از کار اصلیشان دور کرده است
بازم بگم , تعرفه واردات رو کم کنید و به عزت ملت ایران بیافزائید
پژو 405 با کیفیتی بهتر از آنچه در ایران عرضه میشه به افغانستان فرستادند .... برگشت خورد ... خجالت داره به خدا .... تا کی ؟
مهدی
۱۵:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
آقایان نمایندگان مجلس باید رسیدگی گنند متاسفانه یکبار مناظره گذاشتند ولی بی فایده حداقل اگه چند کارشناس دعوت میکنید و نظرات آنها را جویا میشید از این نظرات ونظرات مردم استفاده شود بخدا این مردم نظراتشون کاملا منطقی وصحبت هایشان بجاست لطفا به گوش مسولین ذی ربط برسانید
پارسا
۱۴:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
تو رو خدا یه نگاه به محصول جدید انداختید سایپا151 من نمیدونم این رو با چه رویی ساختن ...... زبان قاصر است از بعضی سخنان خودتون قضاوت کنید ... اگر با فرغون معمولی وسیله (اعم از هر چیزی) جابجا کنیم بهتره یا بریم17 میلیون پول بدیم یه فرغون کولر دار بخریم؟
فرزاد
۱۲:۳۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
خیلی باحال بود!!!فرغون کولردار
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
... من لاستیک کویر تایر خریدم هنوز 12000 کیلومتر نرفته متلاشی شد . خسارت این خیانت ها رو کی می ده. ملت جنس... ایرانی بخره , کارخانه دار بهترین جنس خارجی رو استفاده کنه.
ابراهیم خواجو شهر
۱۴:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگر تعرفه واردات خودرو به نحو چشمگیری کاهش یابدو دست دلالان از واردات خودرو قطع شود قیمت خودروهای تولید داخل کاهش چشمگیری میکند. امتحان کنید 3 ماه دولت در کارخانه های داخلی را ببندد تا ببینیم قیمت ها چه سیل نزولی را طی مینماید.البته بعضی ها نمیخواهند قیمت خودرو پائین بیاید چون ضرر میبینند.
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
فعلا که حفظ این صنعت ازجون مردم محمتره!!!
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
حق این کارخونه که به همه ملت شریف ایران خیانت میکنه و خودرو رو با کیفیت آشغال و گران به مردم تحویل میده اینه ماشین از اونور وارد بشه
Mehdi
۱۴:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
آقا این کارو با خودرو داخلی نکنین من طاقت دوری پرایدو ندارم
reza
۱۴:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
باسلام مگر ماچه تعدادافرادشاغل درایران خودرو وسایپاداریم که داریم تمام ملت را فدای ان میکنیم درثانی اگرصنعت ناکارامد خودرورا تعطیل کنیم ونیروهای ان را وارد صنعت بسته بندی وتبدیل کنیم که سود بیشتر وباعث کاهش هزینه های دولت میشود
شهبازی ازاصفهان
۱۴:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
از خدا می خوام ایران خودرو و سایپا این دو بچه لوس و ننر دولت هرچه سریعتر ورشکست بشند تا اینقدر خودروهای بی کیفیت دست مردم ندهند با آن قیمتهای نجومی
شهرام
۱۳:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
نابود شدن صنعت خودرو که از جون مردم عزیزتر نیست با این لگن های داخلی هم امنیت جانی نداره هم اینکه آلایندگی این خودروها چند سال دیگه معلوم میشه و اونوقت هیچ بچه سالمی دیگه نخواهد بود برای زندگی .
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
چطور بنزین آزاد بزنیم ولی ماشین آزاد نباشه!!!
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
پرایدی که ورق ان از پول فلزی ما با ارزش تر است نفس کشیدن این گلو بی ارزش است .
برازجان
۱۳:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اقا ایران خودرو را نمی خواهیم سایپا را نمی خوتیم خودروی بی کیفیت نمی خوایم
بابا بسه دیگه تا کی جون و سرمایمون را بدیم دست این مفت ...
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
آخه صنعت خودرویی که خودروهایی مثل تیبا و پراید و رانا و امثالهم میسازه به چه درد میخوره که زنده نگهش داریم؟
امیر
۱۳:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
مردم بدبخت هم جان هم مالشان در خطر است با این خودروهای داخلی.
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
هر سال این سخنان را میگویند بعد هم خودروسازان داخل گران می کنند . اگر یک بار خودرو خارجی وارد شود قیمت ها از نصف هم کمتر می شود
بردیا
۱۳:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگه واردات آزاد بشه اونوقت میتونی ماشین ایرانی را از سوپرمارکت در خونتون هم بخری تا چه برسه به اینکه نصف قیمت بشه.
بوشهری
۰۹:۵۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
منم موافقم.اگر تعرفه خودرو خارجی رو بردارند مردم به جای اینکه 55تومن بدن 207 سوار شن با 70 میلیون میتونن کیا اسپورتیج سوار شن یا با پول کمتری میتونن هیوندا الانترا سوار شن.به نظر من فقط در اونموقع هست که قیمت ماشین های ایرانی پایین میاد و مجبور میشن با کشورهایی مثل کره جنوبی رقابت کنند
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
بهتر که تولید خودرو صفر بشه الهی که صنعت خودروسازی ایران نابودبشه
علی
۱۴:۲۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
حرف زیاد جالبی نبود
اما بهتر بود بگیم تولید داشته باشیم اما باکیفیت و قیمت منطقی و مناسب
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگه میشد برا این کامنت 1000 تا + میذاشتم
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
الهی امیییییییییییییییییییییین