سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

تبدیل شدن 100 هزار اصله درخت آفت زده در استان های زاگرس نشین به زغال

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه 100 هزار اصله درخت بیمار و آفت زده در استان های منطقه زاگرس جدا و به زغال تبدیل شدند گفت: پدیده ورود ریزگردها و خشکیدگی درختان بلوط به معضلی برای جنگل های حوزه زاگرس تبدیل شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ خداکرم جلالی با بیان این مطلب افزود: خشکیدگی تاکنون بیش از یک میلیون هکتار از گستره جنگل های بلوط زاگرس را تحت تاثیر قرار داده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: اجرای عملیات بهداشتی، پرورشی و احیای مناطق آسیب دیده از جمله اقدام های صورت گرفته برای کنترل و جلوگیری از خشکیدکی درختان بلوط است.
جلالی تاکید کرد: وجود آفت و بیماری تاکنون در هفت استان زاگرس نشین شناسایی شده و برای مقابله با این خطر زیست محیطی و جلوگیری از انتشار بیماری به سایر درختان 100 هزار اصله درخت خشکیده بیمار و آفت زده جدا و به زغال تبدیل شده است.
وی ادامه داد: درختانی نیز که کمتر آسیب دیده و خشک نشده بودند عملیات احیا آنها در حال اجراست.
رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: 430 میلیارد ریال اعتبار در بودجه امسال برای صیانت از جنگل های کشور اختصاص یافته است.
جلالی اضافه کرد: این اعتبار بر اساس خطرهای پیشروی عرصه های جنگلی در استان های مختلف و برای اجرای طرح های پیشگیری هزینه می شود.
بگفته جلالی علاوه بر این اعتبار از محل منابع سازمان بحران نیز بودجه ای در خصوص بررسی بیشتر روی درختان بلوط زاگرس اختصاص می یابد و ما مصمم هستیم در یک برنامه پنج ساله درختان بلوط زاگرس را احیا کنیم.
وی افزود: یکی از اصلی ترین مشکلات درختان بلوط بحث آبخیزداری است چرا که کشور ما در سال های گذشته با کاهش بارندگی مواجه شد و همین امر باعث افزایش آفات شده است.
جلالی یادآور شد:  امسال یک هزار میلیارد ریال در بحث آبخیزداری اختصاص یافته که بر اساس ضوابط در بین استان های کشور پخش می شود.
 
 
 
انتهای یپام/
 
برچسب ها: جنگل ، زاگرس ، ذغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.