سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستای بريج در حلب به کنترل ارتش سوريه در آمد/ روند تخليه کامل حمص سوريه از افراد مسلح آغاز شد

روستای بريج در حومه حلب و بلندی‌هاي راهبردی آن به کنترل کامل ارتش سوريه در آمده است و همچنین جلسه عقب نشينی افراد مسلح از ديک الجن از بخش قديمی حمص سوريه برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ،روستای بریج  در حومه حلب و بلندی های راهبردی آن به کنترل کامل ارتش سوریه در آمده است.

 جاده حلب به حومه شرقی آن نیز زیر آتش ارتش سوریه قرار گرفته است.


"علی بدوی" گزارشگر شبکه المنار در گزارشی گفت : ارتش سوریه عملیات نظامی خود را در شهر حلب تشدید کرده و مناطق بیشتری را از کنترل افراد مسلح بازپس گرفته است.

روستای بریج و بلندیهای راهبردی آن یکی از این مناطق است که به کنترل کامل ارتش سوریه در آمده و به افراد مسلح تلفات سنگینی وارد شده است.

ارتش سوریه همچنین جاده حندرات و کاستیلو را به کنترل خود در آورده است. این دو جاده شریان حیاتی حلب به سمت حومه شرقی محسوب می شود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز اعلام کرد ارتش سوریه تپه حلب را در غرب منطقه شهرک صنعتی شیخ نجار به کنترل خود آورده و تعدادی از تونل‌های افراد مسلح را ویران و یک انبار و کارگاه مهمات و مقادیر زیادی اسلحه را مصادره کرده است.

اطراف زندان مرکزی حلب نیز صحنه درگیری‌های شدیدی است و گروه های مسلح در این منطقه متحمل تلفات سنگینی شده‌اند.

دیده بان سوریه (مخالف مستقر در لندن) اعلام کرده است ارتش سوریه به سوی زندان مرکزی پیشروی می کند تا به محاصره آن پایان دهد.

ارتش سوریه در چند متری بیمارستان کندی رسیده است که در کنترل افراد مسلح است.

شکست‌های گروه‌های مسلح در حلب باعث شده است خمپاره‌های بیشتری شلیک کنند که به کشته شدن شمار بیشتری از غیر نظامیان به ویژه در دانشگاه حلب و محله عزیزیه و هتل سلوم و خیابان نیل منجر شده است.

همچنین شبکه العالم گزارش داد جلسه عقب نشینی افراد مسلح از دیک الجن از بخش قدیمی حمص سوریه برگزار شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم با حضور نماینده سازمان ملل متحد جلسه مشترکی با هدف هماهنگی برای خروج افراد مسلح شورشی سوری از منطقه دیک الجن در بخش قدیمی حمص برگزارشد.

در این جلسه توافق شد  که افراد مسلح در یکجا تجمع کنند و تحت نظارت ارتش سوریه و ناظران بین المللی از بخش قدیمی حمص خارج شوند.

همچنین توافق شد معبر امنی در مناطق محاصره شده نبل و زهرا در حومه حلب ایجاد شود تا به افرادی که در این منطقه هستند کمک رسانی شود.

در همین چارچوب پنجاه تن از افراد مسلح  که سابقه قتل ندارند در منطقه حلب خود را به نیروهای ارتش سوریه تسلیم کردند. پس از تخلیه این مناطق نیروهای ارتش سوریه وارد آن خواهند شد.

رؤی العلی خبرنگار العالم در حمص گفت: دو هفته پس از آغاز عملیات جدید ارتش سوریه در منطقه قدیمی شمس اکنون افراد مسلح در این منطقه درحال عقب نشینی هستند. گروههای مسلح براساس توافقی که به عمل آمده است قبل از عقب نشینی سلاح های سنگین خود را به ارتش سوریه تحویل خواهند داد. کارشناسان معتقدند این توافق اوضاع جنگ در این کشور را تغییر خواهد داد. تعداد افراد مسلحی که این مناطق را به سمت شمال حلب ترک می کنند حدود یک هزار نفر است.

"محمد العیسی" یکی از مسئولان حزب بعث حاکم در این کشور گفت : طی سه سال گذشته منطقه حمص شاهد بحران سختی بود اما اکنون ما در مرحله پایان این بحران هستیم و توافق صورت گرفته و آزادی حمص و اطراف آن در واقع نشانه پیروزی است. تروریستهای مسلحی که در این منطقه به کشتار مردم مشغول بودند اکنون شکست را پذیرفته اند و متوجه شده اند که به زودی نیروهای ارتش سوریه به سراغ آنها خواهند رفت.

خبرنگار العالم به نقل از منابع سوری گفت : این توافق به پیشگری از پیامدهای عملیات نظامی در این منطقه منجر می شود و نیروهای ارتش قادر خواهند بود از این پس عملیات خود را در اطراف حمص که منطقه ای باز و فاقد ساختمان است متمرکز کند و افراد مسلح را به آسانی تحت تعقیب قرار دهد.

خروج افراد مسلح از بخش قدیمی حمص آغاز روند تخلیه کامل حمص و حومه آن است زیرا اکنون فقط چند روستای اطراف این منطقه نظیر الرستن و تلبیسة در کنترل شورشیان است.


انتهای پیام/
برچسب ها: سوریه ، ارتش ، تروریست ، کنترل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.