سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد:

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به کارآفرینان زندانی

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در یک اقدام حمایتی از کارآفرینان رها شده از زندان برای تأمین معاش و هزینه زندگیشان با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه حمایت می‌کند.

غلامرضا مصطفی‌پور دیروز در سفر به اردبیل در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شش سال پیش با هدف احیای آیین نیک اسلامی و دینی قرض‌الحسنه به عنوان یک پدیده بدیع و جدید در صنعت بانکداری ظهور و بروز پیدا کرد که نمونه‌ای از آن را در کشور شاهد نبودیم.

وی گفت: هر چند در بدو تأسیس بانک قرض‌الحسنه خیلی اعتقادی به این سبک بانکداری نبود اما در عمل اتفاقی افتاد تا این پدیده مورد استقبال مردم قرار گیرد و در 22 آذر سال 86 این بانک در حالی که قرار بود در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل شعبه‌ای از آن افتتاح شود با تأخیری چند روزه این بانک در تهران به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خاطر نشان کرد: ‌در حال حاضر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با 530 شعبه در سراسر کشور فعالیت می‌کند و تمام شعب این بانک در ارائه خدمات الکترونیکی و آنلاین به عضویت شبکه شتاب و سایر مجموعه‌های الکترونیکی در آمده‌اند و با قدرت تمام سعی می‌کنند تا خدمات مطلوبی را ارائه کنند.

مصطفی‌پور یادآور شد: تسهیلات پرداخت شده این بانک بدون هیچ سود و تنها با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود و یکی از رسالت‌های بانک تأمین مالی ارزان قیمت واحدهای اقتصادی و رفع نیازمندی‌های ضروری مشکلات اجتماعی اشخاص حقیقی و گاه حقوقی است.

وی گفت: یکی از اقدامات خوبی که این بانک آغاز کرده حمایت از زندانیانی است که دوران محکومیتشان به پایان رسیده و از زندان آزاد شدند و در صورت حمایت مالی می‌توانند وارد بازار کار شوند که در همین راستا با آموزش‌هایی که در زندان به مددجویان ارائه شده آنها با برخورداری از تسهیلات قرض‌الحسنه که گاه گرفتن تسهیلات برای آنها سخت و دشوار است این بانک با تفاهمنامه‌ای که با سازمان زندان‌ها منعقد کرده در صورت حرفه‌آموزی زندانیان و معرفی به بانک تا سقف 150 میلیون ریال از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: تا آخر سال 92 تعداد سه هزار و 520 زندانی موفق شدند این تسهیلات را دریافت کنند که از بین آنها تنها 14 نفر دوباره به دلیل تخلف به زندان بازگشتند در حالی که براساس نرخ 20 درصد بازگشت به زندان از سوی مجرمان باید 726 نفر به دلیل ارتکاب به جرم به زندان بر می‌گشتند که به دلیل کارآفرینی و اشتغالزایی تعداد برگشتی‌ها به زندان به حداقل رسیده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، بانک ، قرض ، الحسنه ، مهر ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.