سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو خبر از عراق؛

ائتلاف دولت قانون:مردم عراق تمایل خود را برای ابقای "نوری مالکی" در پست نخست وزیری ابراز داشتند/ ایاد علاوی:هواداران ما در خارج از کشور، از دادن رای منع شدند

رئیس پارلمان عراق و رئیس ائتلاف ملی این کشور بر سر هماهنگی مشترک پیرامون مواضع و صحنه سیاسی آتی عراق به توافق دست یافتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از السومریه نیوز:"اسامه النجیفی" رئیس ائتلاف "متحدون للاصلاح" و "ایاد علاوی" رئیس ائتلاف "ملی" عراق بر سر هماهنگی مشترک پیرامون مواضع و صحنه سیاسی آتی عراق به توافق دست یافتند.

طرفین با تاکید بر لزوم آغاز سیاستی جدید و رهبری که توانایی اداره ماموریت‌های دشوار را با روحیه شراکت داشته بشد ، بر ضرورت برقراری گفتگوی سازنده با گروه‌های سیاسی مختلف تاکید کردند.

همچنین از سوی دیگرایاد علاوی مدعی شد: هواداران وی در خارج از کشور عراق از دادن رای منع شده اند.

علاوی مدعی شد: همه مراحل اجرای انتخابات پارلمانی عراق از صحت و سلامت برخوردار نبوده است .

وی همچنین تصریح کرد: عراقی های مقیم خارجی از کشور که می خواستند به فهرست الوطنیه رای دهند از دادن رای منع شده اند.

وی گفت: انتخابات عملیاتی مرتبط است و در چهار مرحله باید صورت می گرفت. ابتدا مرحله ای قبل از انتخابات بود . دوم  مرحله انتخابات عراقی های مقیم خارج و پس از آن انتخابات در داخل و درنهایت مرحله شمارش آراست. اما در هر چهار مرحله ، انتخاباتی ناسالم برگزار شده است و مشکلات عدیده ای داشته است که به نفع ملت عراق نیست  . در مرحله قبل از انتخابات کاملا معروف و مشهور است و نیازی به تکرار آن نیست . 

زیرا عملیات نظامی و بازداشت‌ها و پیامدهای امنیتی بی سابقه وجود داشت و در این مرحله هزار شهید در خیابانها  به شهادت رسیدند .

در همین حال "عبدالسلام مالکی" از نمایندگان وابسته به ائتلاف دولت قانون در سخنانی گفت : ملت عراق تمایل خود را برای ابقای "نوری مالکی" در پست نخست وزیری ابراز داشته‌اند.

وی در ادامه از گروه‌های سیاسی عراق خواست به رای و تمایل مردم این کشور احترام گذاشته و گفت : انتخابات اخیر موفقیت سیاسی ائتلاف دولت قانون را طی مدت زمان اخیر نشان داد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.