سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین تحولات سوریه/

در حملات روز گذشته مخالفان سوری به مناطق مختلف سوریه 13 تن کشته شدند/ ارتش سوريه در آستانه کنترل بر منطقه مليحه

رسانه‌های خبری از کشته شدن حداقل 13 تن در حملات روز گذشته مخالفان سوری به مناطق تحت تسلط دولت سوریه خبر می‌دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری رویترز ، رسانه‌ها و دیدبان حقوق بشر اعلام کرده است که حداقل 13 تن روز گذشته در اثر حملات مخالفان سوری به مناطق تحت تسلط دولت سوریه از جمله منطقه ای در وسط شهر دمشق بوسیله "خمپاره های مورتر" کشته شدند.

این حملات درحالی صورت می‌پذیرد که گفته می‌شد که شبه‌نظامیان مخالف دولت سوریه قرار بود تا از مناطق قدیمی شهر حمص به رغم آتش بس با نیروهای  دولت سوریه از آنجا عقب نشینی کنند.

ساکنان شهر دمشق می‌گویند که شبه‌نظامیان مخالف درهفته‌های گذشته حملات خود را به مناطقی در دمشق که تحت تسلط نیروهای دولتی است ، افزایش داده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" تروریسم‌ها را مسؤول پرتاب خمپاره های مورتر در دمشق در روز گذشته اعلام کرده و گفته است : این کار باعث شده تا 4 تن از جمله یک دختر بچه 14 ساله هنگامی که این خمپاره‌ها به یک مینی بوس در منطقه "الدویلعه" در پایتخت سوریه  برخورد کرد ، کشته شوند.

این خبرگزاری افزود که 12 تن دیگر نیز در حملات موشک های مورتر که بیمارستان و یک هتلی را در شهر حلب در شمال کشور هدف قرار داده بود کشته شدند.

این درحالی است که دیدبان حقوق بشر اعلام کرده است که این حملات باعث شده است که دست کم  3 تن در دمشق  و 10 تن دیگر نیز در حمله به حلب کشته شوند.

سه شنبه هفته گذشته نیز پس از اینکه بشار اسد اعلام کرد که قصد دارد تا در انتخابات پیش‌رو در ماه ژوئن نامزد گردد ، حملاتی به منطقه ای در دمشق که بیشتر ساکنان آن شیعی هستند صورت گرفت که منجر به کشته شدن حداقل 14 تن شد.


در همین حال بشبکه تلویزیونی المنار  گزارش داد ، شهر ملیحه به عنوان خط اول دفاعی گروه‌های تروریستی مسلح در غوطه شرقی در ریف دمشق در آستانه سقوط کامل قرار گرفته و به زودی از تروریست‌ها باز پس گرفته خواهد شد.  

 ارتش سوریه در چند محور در حال پیشروی همزمان است. ارتش در ریف دمشق از دو جبهه غربی و شرقی در حال عملیات در ملیحه است و به افراد مسلح تلفات سنگینی وارد کرده است.

جعفر مهنا خبرنگار شبکه المنار در گزارشی گفت : ارتش سوریه به عمق ملیحه رسیده و در حال جستجوی ساختمانها و خنثی سازی بمب‌ها و مین‌ها و مواده منفجره است.

میدان اصلی و پادگان « طلائع ( پیشقراولان » و ساختمان شهرداری و پاسگاه پلیس از موفقیتهای ارتش سوریه در ملیحه است.

مهنا در حالیکه تصاویر اجساد تروریست‌ها پخش می شد گفت این پیشروی باعث شده است گروههای مسلح به سمت زبدین و جسرین عقب نشینی کنند و به افراد مسلح تلفات سنگینی وارد شده است.

یکی از نیروهای ارتش سوریه گفت:« مسیرهایی را که پیموده ایم شماری از مناطق را آزاد کرده ایم این به لطف دعای مردم این مناطق و کمک آنها و همت ارتش عربی سوریه حاصل شده است همه افراد مسلح را عقب خواهیم راندو یکی پس از دیگر نابودشان خواهیم کرد تا اینکه همه آنها را تارومار کنیم.»

یکی دیگر از نیروهای ارتش گفت:« این منطقه به کنترل در آمده و بمب‌ها خنثی و امنیت این منطقه برقرار شده است تا نیروها پیشروی و نقاطی را که در مسیر دمشق قرار داد از دست تروریستها خارج  کنند.»

هدف کنونی ارتش سوریه نیز محاصره نسبی ملیحه است. پیشروی ارتش به سمت ملیحه از شمال شرقی و کارگاه النور متمرکز شده است. کارگاه سنگ به کنترل ارتش سوریه در آمده است.

نبردها در مزارعی که در نزدیکی خانه ها قرار دارد به شدت سخت و سنگین است. حرف آخر را تانکهای ارتش سوریه می زنند.

محله راهبردی العمادی واقع در جنوب شرقی کارگاه تامیکو به کنترل ارتش سوریه در آمده و جاده ملیحه به زبدین را بسته است.

بنابراین خط اول دفاعی گروه‌های مسلح در غوطه شرقی فرو ریخته و ارتش سوریه در آستانه کنترل بر این خط و ملیحه است.

برچسب ها: سوریه ، کشته ، حمله ، افراد مسلح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.