سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد تاکید شد

احدی نمی‌تواند حجاب را محدود یا تضعیف نماید/قانون‌شکنی برخی در پوشش دفاع از حجاب

در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد آمده است: در چند روز گذشته گروه اندکی بدون پشتوانه دانشجویی با قانون شکنی و در پوشش دفاع از حجاب، تلاش کردند به جمعی از مدافعین ارزشها و بسیج، این شجره طیبه‌ای که امام(ره) با دستان مهربان خود غرس فرموده بود، در صحنه دانشگاه خدشه وارد کنند. که به فضل الهی موفق به تفرقه افکنی در میان صف مستحکم متدینین نگردیدند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد در پاسخ به برخی سیاه‌نمایی‌ها نسبت به این تشکل انقلابی به شرح زیر صادر شد.

بسم الله الرحمن الرحیم
در شناخت خوارج، اشتباه نشود. بعضیها خوارج را به خشک مقدسها تشبیه می‌کنند. نه؛ خوارج آن عنصری است که شورش طلبی می‌کند، بحران ایجاد می‌کند، وارد میدان می‌شود، بحث جنگ با علی (ع) دارد و با علی می‌جنگد. منتها مبنای کار غلط است، جنگ غلط است، ابزار غلط است، هدف باطل است. امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

تفکر خوارج بعد از جنگ نهروان از بین نرفت و به قول استاد شهید، معلم دلسوز و متفکر معاصر علامه مطهری، این‌ها در جای جای تاریخ پراکنده شدند و حتی امروز نیز می‌توان ردپای آنان را دید. بی‌شک دو نکته اساسی و مهم که همه بزرگان بر آن تاکید داشته‌اند، مقوله حجاب و قانون بوده است و گذر از این دو به معنای شکستن همه مرزهای اخلاق و اعتقاد است.

واضح و مبرهن است که بسیج، داعیه‌دار دفاع از ارزش‌هاست و هیچگاه در برهه‌های مختلف کشور و با تغییر مدیران در جایگاه‌های مختلف، نه تنها ذره‌ای از اصول انقلابی کوتاه نیامده، بلکه مدافع تمام قد آرمان‌های خمینی کبیر (ره) بوده است. حجاب، ارزشمندترین و گران‌بهاترین هدیه‌ای است که اسلام به زنان عطا فرموده تا زیر سایه آن در آرامش و امنیت به سر برند، و چادر برخاسته از ایمانِ حقیقی، نمونه ارزشمندی است که به صورت تامّ، عفاف را به تصویر می‌کشد.

بی‌شک هیچکس نمی‌تواند حجاب را محدود یا تضعیف نماید و هرکس قدمی در این راه بردارد در آتش سوزان، جاودانه خواهد ماند.

بسیج دانشجویی همواره حافظ و پشتوانه قانون بوده و خواهد بود. مسلما همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید داشته‌اند «متهم كردن بيگناهان يا معامله يكسان ميان خيانت و اشتباه يا يكسان گرفتن گناهان كوچك با گناهان بزرگ جايزنيست.» و این امر را مسئولان باید مدنظر داشته باشند. در هر صورت اطاعت از قانون بر همگان واجب است. لکن سوءاستفاده و برداشت سلیقه‌ای از آن نیز بی‌اخلاقی محض است.

متاسفانه در چند روز گذشته گروه اندکی بدون پشتوانه دانشجویی با قانون شکنی و در پوشش دفاع از حجاب، تلاش کردند به جمعی از مدافعین ارزشها و بسیج، این شجره طیبه‌ای که امام(ره) با دستان مهربان خود غرس فرموده بود، در صحنه دانشگاه خدشه وارد کنند. که به فضل الهی موفق به تفرقه افکنی در میان صف مستحکم متدینین نگردیدند.

بسیج به عنوان تشکل دلسوز دانشگاه در کنار دانشجویان فهیم، صبور و متدین دانشگاه شاهد ایستاده و همواره مدافع مطالبات قانونی فرهنگی، آموزشی و صنفی آنان بوده است. بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد در تریبون‌های مختلف اثبات کرده که همواره در صف حق طلبی و عدالت‌خواهی گام برداشته و در آینده نیز در این مسیر، طی طریق خواهد کرد. ان شاءالله


فان حزب الله هم الغالبون
بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.