سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

بومي سازي WEDGEواحد تکميل نورد گرم براي اولين بار در کشور

کارشناس خريد قطعات يدکي ساخت داخل از بومي سازي تعدادي قطعات( wedge slide cramp alloy) واحد تکميل نورد گرم خبر داد و گفت: اين قطعات در داخل تجهيز مندريل به کار گرفته مي شوند و داراي حساسيت بالايي هستند که تعداد چهار عدد از اين قطعات در مدت زمان پنج ماه ساخته شده اند و در حال حاضر در تجهيز مربوطه مونتاژ و به کار گرفته شده اند و داراي کارکرد مناسب مي باشند.

ميثم آقا ابراهيميان درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،افزود: براي بومي سازي اين قطعات ابتدا اطلاعات لازم از نوع آلياژ (منگنز ، برنز) از منابع مختلف استخراج و با تحقيقات گسترده و بکارگيري از نيروهاي مجرب و گرد آوري اطلاعات نرم افزاري و ساخت قطعات بصورت نمونه هاي آزمايشگاهي در اشل هاي مختلف نموديم که با بررسي و انجام تستهاي مختلف و صرف زمان و هزينه ، بحمد ا... موفق به توليد قطعات از روش فورج با خواص مکانيکي و شيميايي مطابق با استاندارد در داخل کشور براي اولين بار شديم.

وي تصريح نمود: اين قطعات پس از ماشينکاري بدون هيچگونه مغايرت ابعادي و آزمايشگاهي در شرکت روهين تابان سپاهان ساخته و تحويل شرکت فولاد مبارکه گرديد.

کارشناس خريد قطعات يدکي ساخت داخل در ادامه با اشاره به مزيتهاي ساخت اين قطعات گفت: ساخت اين قطعات از خروج مبلغ قابل توجهي ارز از کشور جلوگيري به عمل آورده است و علاوه بر اين دانش فني بومي سازي اين قطعات و صرفه جويي در هزينه و زمان ساخت و تحويل نيز از ديگر مزيتهاي اين طرح به شمار مي آيد. /س


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.