سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدی در همایش «دلواپسیم»:

توافق ژنو ماهیت انقلاب را هدف گرفته است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: توافق ژنو توافقی است که ماهیت انقلاب را هدف گرفته و موضوع هسته‌ای تنها یک سکو برای رسیدن به این هدف است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مهدی محمدی در گردهمایی دلواپسیم که عصر امروز در لانه جاسوسی برگزار شد، در پاسخ به این سوال آمریکایی ها از چه سیاستی در قبال پرونده هسته ای استفاده می کنند، اظهار داشت: در ابتدا باید درباره عنوان این همایش بگویم که همه ما دلواپسیم و این دلواپسی در همه ما وجود دارد.
 
وی ادامه داد: تجربه تاریخی می گوید این کشتی به سلامت خواهد رسید نگرانی از این بابت نیست نگرانی از این دولتی است که می خواهد چرخ زندگی مردم را بچرخاند اما این چرخ را به حیوانات چموشی همچون آمریکا پیوند داده است. 

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: مبادا روزی برسد که همین افراد به این نتیجه برسند که هدف را اشتباه رفته‌اند و راهی نیز برای بازگشت نداشته باشند آمریکا از روز اول گفت انقلاب ما را به رسمیت نمی‌شناسد و اساس دعوا در سال‌های گذشته این بود که ما گفته‌ایم که کشوری هستیم مثل کشورهای دیگر و اجازه نمی‌دهیم که غرب تکالیف بیشتری برای ما در نظر بگیرد.

وی  اضافه کرد: مهمترین کاری که توافق ژنو انجام می‌دهد این است که دوستان ما نوشته‌اند ما تا اطلاع ثانوی کشوری استثنا هستیم و شما حق دارید حقوقی که بقیه کشورها دارند به ما ندهید.

محمدی ادامه داد: معنای بند آخر توافق اقدام مشترک این است که ما تازه پس از عمل به همه خواسته‌‌های غرب کشوری عادی می‌شویم. وقتی شما پذیرفتید که یک عضو استثنا در جامعه بین‌الملل هستید یعنی پذیرفته‌اید که باید استاندارد شوید و پروژه آمریکا این است که ما را استاندارد کند.

وی خاطر نشان کرد: این مسئله محدود به انرژی هسته‌ای نخواهد شد و در قطعنامه اتحادیه اروپا دیدید که تأکید شده ایران باید استانداردهای اروپا را بپذیرد. مشکل بزرگ این است که دوستانی که بر سر کارند نیز قبول دارند که ایران باید استاندارد شود و از این منظر توافق ژنو توافقی است که ماهیت انقلاب را هدف گرفته و موضوع هسته‌ای تنها یک سکو برای رسیدن به این هدف است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حقوق ، اقدام ، مشترک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.