سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان عملیات جستجوی بازماندگان احتمالی رانش زمین افغانستان/ رسیدن آمار کشته‌های به 300 تن/ اعلام عزای ملی

استاندار استان بدخشان در شمال شرقی افغانستان روز شنبه با اعلام پایان عملیات جستجوی بازماندگان احتمالی رانش زمین در این منطقه، مرگ 300 نفر را براثر این حادثه تأیید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، استاندار استان بدخشان در شمال شرقی افغانستان روز شنبه با اعلام پایان عملیات جستجوی بازماندگان احتمالی رانش زمین در این منطقه، مرگ 300 نفر را براثر این حادثه تأیید کرد.

شاه ولی الله ادیب استاندار بدخشان گفت : ما فهرستی متشکل از 300 قربانی را تأیید کردیم. 
این در حالی است که نیروهای مأمور سازمان ملل متحد در افغانستان شامگاه جمعه از جان باختن 350 نفر خبر داده بودند. 

محمد بیدار معاون استاندار بدخشان نیز اعلام کرد شمار کل قربانیان در نهایت از 500 نفر  تجاوز نخواهد کرد. ادیب گفت : ما نمی‌توانیم عملیات جستجو و نجات ( احتمالی بازماندگان) را ادامه دهیم. خانه ها در چندین متری زمین مدفون شده‌اند. 

این فاجعه روز جمعه در روستای ارگو در بدخشان رخ داد. استان بدخشان منطقه ای فقیر و کوهستانی و هم مرز با تاجیکستان، چین و پاکستان است که به نسبت از خشونت های شورشیان طالبان در امان مانده است. بارش باران های سیل آسا سبب بروز فاجعه در این روستا که صدها خانواده ساکن آن هستند، شد.


عملیات توزیع کمک های بشردوستانه میان آسیب دیدگان رانش زمین در استان بدخشان افغانستان روز شنبه آغاز شد.
اداره مبارزه با حوادث طبیعی افغانستان پول نقد میان آسیب دیدگان ناشی از رانش زمین در شهرستان ارگو از توابع بدخشان توزیع کرد و قرار است مواد غذایی نیز توزیع شود.

هفتصد خانواده هم اکنون زیر چادرها زندگی می کنند و نیازمند کمک سازمان های امدادرسان هستند. محمد کریم خلیلی معاون دوم رئیس جمهور افغانستان نیز که شنبه به محل حادثه رفته بود به رئیس جمهور این کشور پیشنهاد کرد به مناسبت درگذشت صدها نفر از ساکنان بدخشان سه روز عزای عمومی اعلام کند.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان نیز فردا یکشنبه را "برای ابراز همدردی و غم‌شریکی مردم افغانستان با قربانیان فاجعه باریک آب" روز عزای ملی اعلام کرده‌است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.