سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی موجب تغییر طبقه‌بندی در نوع حساب‌ها می‌شود

یک کارشناس مسائل بانکی گفت: تغییر طبقه‌بندی در نوع حساب‌ها در بانک‌ها به این معنی است که حساب‌ها از نوع بلندمدت و جاری به کوتاه‌مدت تغییر جایگاه می‌دهند.

سیدبهاء‌الدین هاشمی حسینی کارشناس مسائل بانکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ‌اظهار داشت: کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی به ضرر بانک‌ها نیست بلکه تنها هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد و موجب تغییر طبقه‌بندی حساب‌ها در بانک‌ها می‌شود به این معنی که حساب‌ها از نوع بلندمدت به کوتاه‌مدت و جاری تغییر جایگاه می‌دهند و این تغییر طبقه‌بندی در جامعه منجر به بحران مالی می‌شود و ممکن است افراد سرمایه‌های خود را به سمت بازار ارز یا طلا و خودرو ببرند و موجب ایجاد هرج‌ومرج شوند.
 
وی در ادامه تأکید کرد: این تغییر طبقه‌بندی برای بانک‌ها نیز ریسک نقدینگی را به دنبال دارد یعنی بانک‌ها تسهیلات یک ساله را در مقابل سپرده‌های کوتاه‌مدت می‌دهند و در این شرایط بانک‌ها دچار کمبود نقدینگی می‌شوند.
 
وی اضافه کرد: این امر موجب می‌شود حساب بانک‌ها نزد بانک مرکزی بدهکار شود و از عهده انجام تعهدات نقدی‌شان برنیایند و این خطر نقدینگی برای بانک‌ها را در پی دارد.
 
این کارشناس بانکداری ادامه داد:‌ سپرده‌گذاری در بانک‌ها تقریبا ریسکی برابر صفر دارد، پس اصل و سود پول تنها با اطمینان خاطر و ضریب 99 درصد در بانک‌ها وصول می‌شود در این حالت فرد باید سود کمتری را در قبال ریسک پایین سرمایه‌گذاری در بانک‌ها انتظار داشته باشد.
 
وی در خاتمه گفت: با شرایط فعلی امن‌ترین سرمایه‌گذاری نقدی،‌ سرمایه‌گذاری در بانک می‌باشد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: طبقه بندی ، نقدینگی ، سود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.