سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"حداد عادل" به نمایشگاه کتاب آمد/ نظارت باید عاقلانه و عادلانه باشد

"حداد عادل" و آیت الله "مقتدایی" مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم به نمایشگاه کتاب آمدند.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران ؛ غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب و فارسی صبح امروز در چهارمین روز از نمایشگاه کتاب در این رویداد فرهنگی شرکت کرد.

حداد عادل پس از دیدار با سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه کتاب از بخش های مختلف آن نیز دیدار می کند.

در این دیدار آیت الله "مقتدایی" مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم نیز وی را همراهی می کند.


 نظارت باید عاقلانه و عادلانه باشد

حداد عادل بعد از بازدید از  نمایشگاه  کتاب ،در خصوص بیانات رییس جمهور درباره ممیزی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: صحبت رییس جمهور در این رابطه درست است اما کامل نیست،زیرا مردم به طور قطع باید نظارت داشته باشند و در مقابل مسئولان دولتی که مشغول نظارت بر این کار بوده و  منتخب مردم هستند ، رفتار ارشاد در ممیزی رفتاری که مردم به آن علاقه‌مند هستند، باشد.

وی افزود: کتاب باید ضمن اینکه در ارشاد بررسی و ممیزی شود، مردم نیز باید در آن نظارت داشته باشند. البته این نظارت باید عاقلانه و حکیمانه باشد و تنها به این دلیل که یک کلمه در کتابی است به آن اجازه دهیم یا ندهیم منتشر شود و به آن اکتفا نکنیم.

 حداد عادل با اشاره به وضعیت مطالعه و کتابخوانی در کشور گفت: تلویزیون با ایجاد کانال‌ها و برنامه‌های مختلف و مسابقات متنوع اجازه مطالعه کتاب را به مردم نمی‌دهد.

وی ادامه داد: تلویزیون باید در برنامه‌های خود به کتاب بیشتر توجه کند و پیشنهاد می‌کنم که یک شبکه تلویزیونی مخصوص کتاب راه‌اندازی شود و به نقد عمومی کتاب کمک کند.

 حدادعادل افزود: من به شخصه روزانه حدود ده کتاب به کتابخانه شخصی‌ام اضافه می‌کنم که در ماه تعداد این کتاب‌ها نزدیک به 300 جلد می‌شود.

 دعا کنید قیمت کتاب گرانتر از این نشود

وی خاطر نشان کرد:بعید می‌دانم که قیمت کتاب ارزان شود و شماها دعا کنید که قیمت گرانتر از این نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده به شخصه از هر فرصتی برای خواندن کتاب استفاده می‌کنم و حتی در داخل ماشین هم کتاب می‌خوانم.




انتهای پیام/
برچسب ها: ادبیات ، نمایشگاه ، کتاب ، عادل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.