سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام 3 روز عزای عمومی در اودسا

شورای شهر اودسا اوکراین در پی حوادث روز جمعه، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری ایتارتاس، شورای شهر اودسا در پی حوادث روز جمعه و کشته شدن بیش از 40 نفر در این شهر، سه روز عزای عمومی اعلام کرد. 

شورای شهر اودسا در بیانیه ای که در وب سایت خود منتشر کرد روزهای سوم، چهارم و پنجم ماه مه را عزای عمومی اعلام کرد. 

روبان مشکلی به پرچم اوکراین و اودسا متصل خواهد شد و  بر فراز ساختمان‌های دولتی به صورت نیمه افراشته به اهتزاز در خواهد آمد. 

براساس تازه ترین اطلاعات 123 نفر که در درگیری های روز جمعه زخمی شده اند در بیمارستان های اودسا بستری شده اند و حال 17 تن از آنها وخیم است. 43 نفر نیز جان خود را از دست دادند. 

عصر روز جمعه مسئولان درمانی اودسا از شهروندان این شهر خواستند به ارائه خدمات درمانی به افراد زخمی کمک کنند. پزشکان کلینیک اصلی اودسا اعلام کردند ظرفیت مراکز درمانی اودسا برای ارائه خدمات به همه زخمیان کافی نیست. 

فرماندار سابق اودسا و نیکلای سکوریک نماینده این شهر در پارلمان خواستار نشست فوری شورای منطقه ای در ارتباط با حوادث روز جمعه شدند که توسط افراد مسلح راست گرا و نیز شبه نظامیان تندرویی صورت گرفت که از کیف به اودسا آمده اند. 

اسکوریک در نامه ای که به" نیکلای تیندیوک" رییش شورای منطقه نوشت اعلام کرد:«در شهر اودسا، خونریزی صورت گرفته است و ده‌ها تن از هموطنانمان کشته یا زخمی شده اند. اوضاع از کنترل مسئولان دولت کیف خارج شده است. این شرایط باید پایان یابد. شهروندان اودسا باید افرادی که مسئول این ناآرامی و کشتار هستند بشناسند.» 

دولت اوکراین نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد کابینه کمیسیون ویژه به ریاست "ویتالی یاریوما" معاون نخست وزیر برای بررسی حوادث اودسا و تیراندازی به ساختمان مقر اتحادیه ای کارگری  اعزام کرده است. 

ناآرامی صبح روز جمعه در در اودسا در پی درگیری گسترده در خیابان گرچسکایا صورت گرفت درگیری را افراد مسلح راست افراطی و نیز شبه نظامیان موسوم به گروههای دفاع از خود که از کیف به جنوب شرق اوکراین آمده اند آغاز شد. 

آنها با طرفداران استقرار حکومت فدرال در اوکراین درگیر شدند و یکی از ارودگاه‌های آنها در منطقه کولیکووو را آتش زدند. معترضان طرفدار روسیه در این اردوگاه برای برگزاری همه پرسی برای تشکیل حکومت فدرال در اوکراین امضا جمع آوری کرده بودند.  

در پی این حمله فعالان طرفدار روسیه به ساختمان محل استقرار اتحادیه های کارگری گریختند و شبه نظامیان افراطی این ساختمان را آتش زدند. زمانی که آتش به طبقات بالاتر رسید بسیاری از این افراد داخل ساختمان به علت تنفس دود جان سپردند. دیگران از طبقات بالا پریدند و جان خود را از دست دادند. افرادی نیز که سالم مانند توسط طرفداران دولت کیف به شدت با باتون مورد حمله قرار گرفتند. 


"الکسی البو" عضو عضو شورای منطقه ای و نامزد شهرداری اودسا نیز مورد حمله قرار گرفت. وی گفت زمانی که از ساختمان در حال سوختن بیرون آمدیم افراد ملی گرا به ما حمله کردند، می توانم به جرات بگویم حدود یکصد نفر زخمی شدند. مردم از پنجره ها بیرون می پریدند و همه جا پر از دود شده بود. ملی گرایان افراطی با لگد به جان افرادی می افتادند که زمین می خوردند. 

شماری از شبه نظامیان ملی گرا با اسلحه به طرف مردم تیراندازی کردند. افرادی که به ساختمان اتحادیه های کارگری حمله کردند به طور کامل مجهز و مسلح بودند. گفتنی است آلبو خود برای درمان به بیمارستان منتقل شده است. 



انتهای پیام/
برچسب ها: اعلام ، عزای ، عمومی ، اودسا ، اوکراین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.