سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک نماینده مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نرخ خرید "تضمینی گندم" در سال جاری مطلوب بوده است

قیمت خرید تضمینی گندم معمولی 1050 تومان و گندم دوروم 1080 تومان در سال جاری با درنظر داشتن شرایط تولیدکننده و مصرف کننده نسبت به سال گذشته از روند مطلوب تری برخوردار بوده است

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود : اعلام زود هنگام قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت برای کشاورزان مطلوب تر  است چرا که آنان  براین اساس می توانند برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد :قیمتی که براساس نرخ روز جهانی تعین شود قیمت واقعی است و از طرفی بتواند از کشاورزداخلی حمایت کند که براین اساس قیمت امسال نسبت به سال گذشته مطلوب تر بوده است .

نوری در ادامه گفت : قیمت خرید تضمینی گندم در سال گذشته به صورت توافقی بین 700 الی 750  تومان بود و گندم دوروم حدود 800 تومان که متاسفانه علاوه بر روند قاچاق به دلیل ارزنتر بودن قیمت گندم نسبت به جو گندم های داخلی به مصرف خوراک دام  رسید.

نماینده مردم شوش دانیال افزود :  برخی از مشکلات در خرید تضمینی باعث می شود که گندم کمتری  به سیلوها تحویل داده شود و وروند واردات همچون سال گذشته به 4 میلیون تن برسد .

نوری خاطر نشان کرد :  امیدواریم با شرایط جوی مناسب در سال جاری  میزان گندم های تحویلی به سیلوها بیشترباشد و مقدار ارزی که بابت خرید و واردات گندم  می شود  ،صرف هزینه های تولیدی و کشاورزان داخلی شود.   
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری بدلیل اینکه تولیدکننده و مصرف کننده را در نظر داشته قیمت مطلوبی است.
 
وی تصریح کرد : با اتخاذ برنامه ریزی و آزاد سازی قیمت ها براساس قیمت روز جهانی می توان به صورت پله ای در راستای رسیدن به قیمت واقعی اقدامتی انجام داد .
 
انتهای پیام/
برچسب ها: گندم ، خرید ، تولید ، کود ، واردات ، جو ، قیمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.