سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

از هر هزار تولد در مازندران یک کودک مبتلا به پاچماقی می‌شود

عضو انجمن ارتوپدی کودکان ایران با اشاره به حساسیت درمان بیماری پاچماقی گفت: از هر هزار تولد در مازندران یک کودک مبتلا به پاچماقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مسعود شایسته‌آذر در حاشیه برگزاری کارگاه یک روزه ارتوپدی ایران در ساری گفت : درمان بیماری پاچماقی به روش نوین در مازندران از سال‌های گذشته در این استان شروع شد.

وی تصریح کرد: این کارگاه به منظور افزایش تجربه پزشکان که با روش نوین درمان کار می‌کنند، تشکیل شد و انجمن ارتوپدی مازندران زمینه برگزاری این کارگاه را فراهم کرد.

عضو انجمن ارتوپدی کودکان ایران خاطر نشان کرد: در این کارگاه تلاش کردیم که از اساتید برجسته این حوزه برای برگزاری کارگاه استفاده کنیم و در این کارگاه یک روزه اساتیدی از شیراز، تهران و سایر نقاط کشور دعوت شدند که از تجربیات به دست آمده در این زمینه بهره‌برداری کنند.

وی در ادامه با اعلام اینکه از هر هزار تولد در مازندران یک کودک مبتلا به پاچماقی می‌شود، گفت: در گذشته درمان این بیماری با جراحی‌های متعدد همراه بود که با به کارگیری روش جدید تلاش می‌شود که از انجام عمل جراحی خوداری شود.

شایسته‌آذر خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیشتر مراکز درمانی و ارتوپدهای مازندران درمان بیماری پاچماقی را با استفاده از روش پون‌سی‌تی در دستور کار خویش دارند.

وی ادامه داد: در این روش مراقبت‌های بعد از درمان بسیار مهم است و باید زمینه ایجاد شود تا خانواده‌ها نیز نسبت به حساسیت‌های حین درمان آگاهی کامل داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه گفت: درمان پاچماقی اطفال باید از بدو تولد شروع شود و سیر مراحل درمانی تا پایان سن رشد باید ادامه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: 95 درصد اقدامات درمانی بر روی بیماران با روش پون‌سی‌تی قابل درمان است و اگر بیمار با توجه به رعایت همه جانبه به درمان پاسخ نداد، استفاده از جراحی بیمار درمان می‌‌شود.

در حاشیه برگزاری این کارگاه یکی از واردکنندگان داروی مربوط به ارتوپدی برخی از محصولات این شرکت را در معرض دید پزشکان ارتوپدی قرار داد.

محمد بابو کوهستانی مسئول برگزاری نمایشگاه محصولات ارتوپدی این کارگاه در جمع خبرنگاران گفت: این شرکت داروهای داخل مفصل را از کره وارد کشور می‌کند که در حال حاضر سالانه بیش از ده هزار دارو به قیمت 87 هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: در زمان تحریم نیز این شرکت مشکلی برای انتقال دارو به کشور نداشت.

کوهستانی بیان داشت: محصولات این واحد تولیدی در حال حاضر در کشور ساخته نمی‌شود./س
برچسب ها: مبتلا ، تولد ، کودک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.