سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با برگزاري نهمین کنفرانس ملی نساجي در دانشگاه اميركبير؛

عرضه آخرين يافته‌هاي محققان كشور در حوزه نساجي

دانشگاه صنعتي اميركبير در روزهاي 16 تا 18 ارديبهشت با برگزاري نهمین کنفرانس مهندسي نساجي اقدام به بررسي آخرين يافته‌هاي محققان در اين حوزه خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه امیر کبیر، دكتر هوشنگ نصرتي- رئيس دانشكده مهندسي نساجي دانشگاه صنعتي اميركبير با اشاره به برگزاري سمينار ملي نساجي از سوي اين دانشگاه افزود: اين سمينار به صورت دوره اي در دانشگاه‌‌هاي صنعتي اصفهان، گيلان، يزد و صنعتي اميركبير برگزار مي‌شود و نهمين دوره آن نيز در اين دانشگاه برگزار خواهد شد. 
 
رئيس دانشگده مهندسي نساجي دانشگاه صنعتي اميركبير زمان برگزاري اين  کنفرانس را از 16 تا 18 ارديبهشت ماه ذكر كرد و اظهار داشت: در اين سمينار آخرين يافته‌هاي محققان در حوزه علوم و فناوری مهندسی نساجی  مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت. 
 
موضوعات سمينار 
 
دکتر آزيتا آسايش، دبير اين سمينار از ارسال 703 مقاله به دبيرخانه اين كنفرانس خبر داد و يادآور شد: از اين تعداد 482 مقاله پذيرش شدند كه 184 مقاله به صورت شفاهي و 298 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد. 
 
وي با بيان اينكه مقالات در 14 موضوع پذيرش شدند، اظهار داشت: مقالات پذيرش شده در محورهاي علم و فناوري الياف و تكسچرايزينگ، علم و فناوري پليمر، ريسندگي و بافندگي حلقوي، منسوجات بي بافت، منسوجات صنعتي و كامپوزيت‌ها، منسوجان هوشمند نظامي، رنگرزي، چاپ و تكميل، فناوري نانو، مديريت و بهره وري صنايع نساجي، طراحي و توليد پوشاك، كنترل كيفيت، شبيه سازي، بهينه سازي و مدل سازي، علم و سنجش رنگ و بهينه سازي مصرف انرژي و حفظ محيط زيست پذيرش شده است. 
 
آسايش، با اشاره به برگزاري برنامه‌هاي جنبي اين سمينار افزود: علاوه بر برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي، در روز افتتاحيه اقدام به برگزاري پنل تخصصي صنعت ودانشگاه خواهد شد. 
 
دبير نهمين سمينار نساجي برگزاري نمايشگاهي از آخرين دستاوردهاي محققان كشور را از ديگر برنامه‌هاي جنبي اين سمينار نام برد و اضافه كرد: علاوه بر آن غرفه‌اي براي عرضه نشريات و ماهنامه‌هاي تخصصي در حوزه مهندسي نساجي در نظر گرفته شده است. 
 
 4 شاخص ارزيابي مقالات 
 
دكتر محمد حقيقت كيش ، عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي اميركبيرو دبیر علمی کنفرانس ، با اشاره به كاربرد الياف در صنايع مختلف، اظهار داشت: الياف توليد شده از توليد لباس تا صنعت هوافضا و كشتي سازي كاربرد دارد. 
 
وي با اشاره به تعداد مقالات ارسال شده به اين سمينار گفت: مقالات ارسال شده بر اساس شاخص‌هايي چون ارزش محتواي علمي، كيفيت نگارش، تازگي محتوا و تناسب موضوع مقاله با موضوعات سمينار مورد بررسي قرار گرفته است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.