سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوجبی در جمع خبرنگاران؛

عرضه آثار «صمد بهرنگی» اگر مربوط به 5سال اخیر باشد بلامانع است

علی اوجی گفت: آثار نویسندگان دیکر نیز از جمله صمد بهرنگی اگر مربوط به 5 سال اخیر باشد،‌ ایرادی ندارد،‌ در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار  ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ علی اوجبی مدیر کمیته نظارت و ارزشیابی محتوایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به تخلفات انجام شده طی روز نخست نمایشگاه گفت:خوشبختانه برآورد من این است که به لحاظ رعایت قوانین و ضوابط نمایشگاهی در مقایسه با سال های قبل وضعیت خیلی بهتری داریم و ناشران همکاری و مساعدت خوبی دارند.
 
اوجبی ضمن بیان اینکه ملاک ما این بوده که کتاب‌‌های مجوز دار 5 سال گذشته قابل عرضه باشند و اگر تاریخ مجوزشان بیش از این باشد، طبق ضوابط نمایشگاه نباید عرضه شود،‌ گفت: طبیعی است، برخی ناشران ممکن است این تخلف را داشته باشند و یا کتاب ناشر دیگری را عرضه کند.
 
این مقام مسئول در کمیته ارزشیابی نمایشگاه کتاب گفت: تاکنون مورد کتابی در این راستا منتقل نشده است، آثار نویسندگان دیکر نیز از جمله صمد بهرنگی اگر مربوط به 5 سال اخیر باشد،‌ ایرادی ندارد،‌ در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.
 
این مقام مسئول درباره عرضه آثار غیر مجاز در نمایشگاه کتاب متذکر شد: چند مورد در حوزه داستان و رمان بود که ما به این‌ها مجوز انتشار نداده‌ بودیم،‌ اما عرضه شده اما مطابق با ضوابط با آن‌ها برخورد کردیم.
 
اوجبی هم‌چنین از تذکر به ناشری جهت طرح جلد مستهجن کتاب خبر داد و گفت: کارشناسان و ارزیابان ما روزانه در فضای شبستان به بررسی آثار مشغول هستند و ما موظف هستیم نتیجه ارزیابی‌ها را به کمیته ناشران داخلی ارائه کنیم تا آن‌ها خود نسبت به تذکر و جمع‌آوری کتاب‌ها اقدام کنند.قاعدتا کتاب‌‌ها هم جمع‌آاوری می‌شود و هم در سوابق درج می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بهرنگی ، نمایشگاه ، کتاب ، راستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.