سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: حمله اوکراين به اسلاويانسک اميد به زنده نگه داشتن توافقنامه ژنو را از بين می‌برد

سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد حمله نیروهای اوکراینی به اسلاویانسک -که امروز آغاز شد- «آخرین امیدها به زنده نگه داشتن توافقنامه ژنو را از بین می برد».

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز ، سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرد حمله نیروهای اوکراینی به اسلاویانسک -که امروز آغاز شد- «آخرین امیدها به زنده نگه داشتن توافقنامه ژنو را از بین می برد».

سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرد حمله‌ امروز صبح نیروهای اوکراینی به اسلاویانسک -به منظور تلاش برای پس گرفتن این شهر از جدایی طلبان-، «عملیاتی تنبیهی» است که ناقوس مرگ توافقنامه ژنو را به صدا درمی آورد.

"دمیتری پسکوف" که رسانه‌های روسی اظهارات او را بازتاب دادند گفت این حمله «آخرین امیدها به زنده نگه داشتن توافقنامه ژنو را از بین می برد».

پسکوف خاطر نشان کرد: «در حالی که روسیه تلاش می کند تنش‌ها را در اوکراین کاهش دهد، رژیم کیف نیروی هوایی خود را برای حمله به مناطق آرام می فرستد و عملا آخرین امید به اجرای توافقنامه ژنو را از بین می برد».

وی افزود از آغاز این حمله، کرملین با نماینده ویژه‌ای که رئیس جمهور روسیه برای گفتگو درباره سرنوشت ناظران نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا به اسلاویانسک فرستاده، تماس نداشته است.

این ناظران از یک هفته پیش گروگان گرفته شده‌اند.

هفده آوریل، نمایندگان روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین در ژنو سندی را در مورد بحران اوکراین امضا کردند که از طرف‌های درگیر می خواست از خشونت، تندروی و اقدامات تحریک آمیز پرهیز کنند. این سند همچنین خلع سلاح گروهک‌های مخفی، آزاد شدن ساختمان‌هایی که به طور غیرقانونی به اشغال درآمده‌اند و آغاز گفتگوی ملی را در مورد اصلاح قانون اساسی خواستار می شد. اما هیچیک از طرفین به مفاد این بیانیه عمل نکردند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.