سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا فردی بدبین و پارانوئید هستید؟

یک کارشناس روانشناسی گفت: افرادی که دچار شخصیت پارانوئید هستند به سختی در میان افراد اجتماع زندگی می‌کنند و در بیشتر موارد اطرافیان را متهم به سوء استفاده از خود می‌دانند.

مریم کرمی در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: شخصی که گرفتار بدبینی است به کرات، وفاداری حقه دوستان و نزدیکان را زیر سوال می‌برند و تا حدی فکر می‌کند که دارد فریب می‌خورد وخیلی‌ها قصد صدمه زدن به آن‌ها را دارند.

وی اذعان داشت: در بسیاری موارد پارانوئیدها برحسب شدت اختلال دست به اعمال پرخاشگرانه و خشونت آمیز می‌زنند تا به قول معروف قبل از آنکه کسی به آن‌ها خیانت کند یا مورد سوء استفاده قرار گیرند پیش دتس کرده باشند.

کرمی در دامه گفت: فردی که دچار اختلال شخصیت پارانوئید هست احساس می‌کند، مورد توهین و تحقیر یا حتی بی‌اعتنایی قرار گرفته و همواره کینه به دل وارد ودر جستجوی یافتن راهی برای تلافی است.

وی با اشاره به چگونگی شکل گیری اختلال شخصیت پارانوئید تصریح کرد: پدرو مادری با شخصیت پارانوئید که کودک خود را با انجام یک اشتباه به شدت تغییر می‌کند وبه تعبیری کمال گرا هستند و او سخت گیر هستند زمینه بروز بدبینی را در کودک خود پرورش می‌دهند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: این نوع اختلال شخصیت در مردان بیشتر دیده می‌شود و افرادی که با آن‌ها زندگی می‌کنند هم در معرض خطر هستند در حقیقت برقراری رابطه با فرد پارانوئید بسیار بسیار دشوار و تا حدی غیر ممکن است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شخصیت ، اجتماع ، متهم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.