سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت سیاستمدار سرشناس ایرلندی به جرم قتل سیاسی 40 سال پیش

یک سیاستمدار سرشناس ایرلندی به جرم ارتباط با یک قتل سیاسی در بیش از چهل سال پیش بازداشت شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، امروز پنجشنبه، گزارش شد که جری آدامز، رهبر حزب جمهوریخواه شین‌فین، نماینده پارلمان جمهوری ایرلند و نماینده سابق پارلمان بریتانیا و مجلس محلی ایرلند شمالی، به اتهام دست داشتن در قتل جین مک‌کانویل در سال ۱۹۷۲ میلادی در بازداشت به سر می‌برد.

براساس این گزارش، آدامز شامگاه گذشته شخصا به پاسگاه پلیس در استان آنتریم در ایرلند شمالی مراجعه کرد و شب را در بازداشت گذرانده است. وی قبل از مراجعه به این پاسگاه اتهام ارتباط با قتل جین مک‌کانویل را رد کرده بود.

پیشتر منابع پلیس بریتانیا در ایرلند شمالی از انجام تحقیقات در مورد قتل این زن خبر داده بودند و حزب شین‌فین گفته است که آغاز این تحقیقات و ایراد اتهام علیه رهبر این حزب در این زمان "انگیزه سیاسی" دارد.

مک‌کانویل در سال ۱۹۷۲ ناپدید شد. در آن زمان، ارتش جمهوریخواه ایرلند - آی‌ آر‌ ای - درگیر مبارزه مسلحانه و خشونت‌آمیز با هدف پایان دادن به حکومت بریتانیا بر ایرلند شمالی و الحاق این سرزمین به جمهوری ایرلند بود.

جین مک‌کانویل، بیوه زن 42ساله و مادر ده فرزند، در دسامبر سال ۱۹۷۲ توسط اعضای ارتش موقت جمهوریخواه ایرلند در یک باشگاه در ایرلند شمالی ربوده و جسد او در سال ۲۰۰۳ در ساحل دریا در ایرلند جنوبی کشف شد.
 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.