سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

تاکید استاندار آستاراخان روسیه بر استفاده از ظرفیتهای بندرامیرآباد

استاندار آستراخان روسیه با رضایت بخش توصیف کردن طرح های توسعه ای بنادر حاشیه دریای خزر ، گفت : پیشرفت هایی که در این زمینه در بندر امیرآباد بهشهر رخ داده ، استفاده از کریدور شمال - جنوب را مهیا کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، الکساندر ژیکلین در حاشیه بازدید از بندر امیرآباد بهشهر در گفتگو با خبرنگاران افزود : با پیشرفت بندر امیرآباد و ظرفیت های جدیدی که ایجاد شده ، حمل و نقل کالاهای روسی از طریق دریای خزر به استان مازندران و سپس به کشورهای حوزه خلیج فارس آسان می شود.

وی فعال شدن اسکله رورو در بندر امیرآباد را یکی از زیرساخت های مهم برای صادرات و واردات محصولات کشاورزی دانست و گفت : با هماهنگی دولت ایران و روسیه موضوع قرنطینه در بنادر استراخان و مازندران به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

استاندار آستراخان با اشاره به اینکه روسیه به واردات محصولات لبنی و مرکبات استان مازندران نیاز دارد ، اظهار داشت : اجرای برنامه های توسعه ای روابط اقتصادی و سیاسی ایران و روسیه موجب رونق بازرگانی بین این دو کشور نیز می شود.

وی به اهمیت راه اندازی طرح مشترک سیلو با ظرفیت 78 هزار تن در بندر امیرآباد اشاره کرد و افزود : روسیه در این طرح با تمام امکانات و دستورالعمل های اجرایی لازم همکاری دارد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران هم به خبرنگاران گفت : پروتکل های همکاری امضا شده در سفر استاندار و هیات اقتصادی آستراخان به مازندران تشریفاتی نخواهد بود.

علی احسانی با بیان اینکه بازدید های هیات دولتی استراخان از واحدهای تولیدی و صنعتی و ظرفیت های گردشگری استان مازندران منجر به توسعه روابط اقتصاد خواهد شد افزود : امروز توسعه اقتصادی و رقابت سالم تجاری بین کشور ایران و روسیه عامل پیشرفت منطقه خواهد بود.

مدیر بندر ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر نیز گفت : ظرفیت نهایی بندر امیرآباد 18 میلیون تن است که با به پایان رسیدن طرح های اسکله ای ، این بندر به یکی از بنادر بزرگ حاشیه دریای خزر تبدیل خواهد شد.

علی نعمیمی ظرفیت کنونی بارگیری و تخلیه کالا در بندر امیرآباد را پنج میلیون تن اعلام کرد و افزود : چهار اسکله بارگیری و تخلیه با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد در بندر امیرآباد در حال ساخت است.

وی گفت : با بهره برداری از اسکله رورو ، انتقال و حمل و نقل کالا به صورت کانتینری از کشتی ها به واگن های قطار قابل انجام است و کالاهای صادراتی روسیه از این طریق می تواند به کشور های بازار هدف منتقل شود./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.