سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مؤسسه علوم و امنیت بین‌الملل مدعی شد:

کره‌شمالی، بزودی یک یا چند آزمایش هسته‌ای صورت خواهد داد

مؤسسه علوم و امنیت بین‌الملل از افزایش تحرکهای کره شمالی در محل آزمایش های هسته ای این کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه مؤسسه علوم و امنیت بین الملل در یکی از مقالات خود در اینترنت نوشت: تصاویر ماهواره‌‌ای شرکت "دیجیتال‌گلوب" در روز سه شنبه (بیست و نهم آوریل) از ادامه فعالیت‌ها در مرکز آزمایش های هسته‌ای "پونگی-ری" کره شمالی حکایت دارد. این تحرکات بالاخص در دروازه جنوبی (ساث پرتال) دیده می‌شود و فعالیت‌های دیگری نیز در دروازه غربی(وست پرتال) رخ داده است. 

مؤسسه علوم و امنیت بین الملل در یکی از جلسات پخش تصاویر ماهواره ای خود به تاریخ بیست و پنجم آوریل امسال، گزارش رسانه ها را درباره افزایش فعالیت ها در مرکز آزمایش های هسته ای کره شمالی بالاخص نزدیک دروازه جنوبی و منطقه پشتیبان اصلی این تأسیسات، با استفاده از تصاویر تهیه شده در روزهای بیست و سوم و بیست و پنجم آوریل سال 2014 میلادی، تأیید کرده بود. این مؤسسه همچنین شامگاه بیست و نهم آوریل، تصاویر جدیدی را به دست آورد و سه خودرو سیاه را به همراه کامیون یا خودرویی با رنگ روشن در مسیر منتهی به تونل ورودی دروازه جنوبی شناسایی کرد. بررسی های دقیق‌تر نشان می دهد که این خودروها مشکی هستند و این احتمالاً نشان دهنده بازدید مقامات عالی رتبه از محل آزمایش‌های هسته‌ای است. 

در پایان ادعا شده که با وجود این، همه تحرکات، مؤید این دیدگاه است که طبق گزارش رسانه های خود کره شمالی، بزودی یک یا چند آزمایش هسته‌ای صورت خواهد گرفت. هر چند برآورد زمان دقیق این آزمایش یا آزمایش‌ها دشوار خواهد بود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.