سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین برنامه‌های جامع غذا و دارو با همکاری رادیو سلامت

نشست شوراي سياست گذاري سلامت معاونت صدا با موضوع «فرهنگ صحیح مصرف دارو» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه رادیویی سلامت؛ دکتر علیرضا بهفر مدیر شبکه رادیویی سلامت از تدوین برنامه‌های جامع در زمینه‌های غذا و دارو  با همکاری سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور خبر داد و گفت: برنامه جامع مستمر با همکاری معاونت غذا و دارو تدوین خواهد شد که عملیاتی کردن این برنامه مستلزم همکاری و تعامل دو سویه است که امیدواریم با تفاهم مشترک بتوانیم تا پایان سال در این زمینه کار عملیاتی کرده باشیم.

وی بیان کرد: اولویت‌های سازمان غذا و دارو باید مشخص شود تا بر اساس آن برنامه سازی‌های شبکه های رادیویی صورت گیرد.

دکتر طلعت قانع رییس مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با بیان اینکه 99 درصد از داروخانه، داروهای مجاز بفروش می رسانند، گفت: بازرسان این سازمان بطور ماهانه از این داروخانه‌ها سرزده بازدید می‌کنند. 

وی با اشاره به تالیف کتاب مخصوص کودکان در زمینه دارو اظهارکرد: به منظور آموزش مصرف صحیح دارو از سوی سازمان غذا و دارو کتاب‌های آموزشی ویژه کودکان منتشر و در اختیار سازمان آموزش و پرورش قرار گرفته است که خوشبختانه تاثیر آن را بر روی این قشر از جامعه دیده ایم. همچنین تالیف کتاب دانش عمومی دارویی نیز در حال انجام است. 

مهندس محمد هاشمی مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو با اعلام این خبر که در سازمان غذا و دارو بانک سوژه تولید شده است، بیان کرد: مصرف صحیح دارو در کشور نیاز به فرهنگ سازی دارد. از این رو باید با برنامه ریزی مناسب بتوانیم فرهنگ نادرست مصرف دارو را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.