سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"غلامرضا امامی":

ناشران قفسه‌ای ویژه برای جدیدترین کتاب‌های خود در نظر بگیرند

یک نویسنده و مترجم پیشنهاد کرد که هر ناشر کتاب‌های تازه‌اش را در قفسه‌‌ای ویژه قرار دهد تا علاقه‌مندان به کتاب بدانند چه کتاب‌هایی تازه نشر یافته و از انبوه بی‌حاصل شرکت‌کنندگان کاسته شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، «غلامرضا امامی» نویسنده و مترجم درباره رغبت مخاطبان به نمایشگاه کتاب اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از ناشران که در دوران گذشته به دلایل نامعلوم، امکان حضور در نمایشگاه کتاب را پیدا نکرده بودند، امسال در این فضای فرهنگی حضور دارند و بسیاری کتاب‌های تازه که سال‌ها در انتظار نشر بودند، به همت معاونت جدید فرهنگی و مدیریت اداره کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال به مخاطبان عرضه خواهد شد، به نظر می‌رسد استقبال از این دوره نمایشگاه افزایش یابد.
 
وی ادامه داد: از آنجا که 30 سال در ایتالیا زندگی کرده‌ام و بیشتر نمایشگاه‌های غربی، شرقی و عربی را از نزدیک دیده‌ام، پیشنهاد می‌کنم هر ناشری کتاب‌های تازه‌اش را در قفسه‌ای مخصوص قرار دهد تا با این روش، علاقه‌مندان کتاب دریابند چه کتاب‌هایی تازه منتشر شده و از انبوه بی‌حاصل شرکت‌کنندگان کاسته شود. با این اتفاق به راحتی بازدیدکنندگان تازه‌های ناشر را پیدا می‌کنند، زیرا روند کنونی که معجونی از کتاب‌های گذشته و حال است، حاصلی جز شلوغی و سردرگمی ندارد.
 
این مترجم در پایان از حضور امید بخش مدیران فرهنگی دولت جدید قدردانی کرد و گفت: مدیرانی چون آقای عباس صالحی امیدهایی را در دل اهل کتاب روشن کرده‌اند و قطعاً در زمان مدیریت ایشان تغییرات مثبتی اتفاق خواهد افتاد که نوید بخش است.
 
بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.