سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

بیش از ۷۰ درصد پروژه های آبخیزداری دلیجان آبگیری شد

در سال ۹۳ میزان بارندگی مناسب در سطح دلیجان بیش از ۷۰ درصد پروژه های آبخیزداری آبگیری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مدیرمنابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان با اشاره به میزان بارش ها در دلیجان اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال 93 میزان بارندگی مناسبی در سطح دلیجان انجام شده است بیش از 70 درصد پروژه های آبخیزداری آبگیری شده است.

نصرالهی افزود: منابع طبیعی نعمت‌های ارزشمند خدادادی هستند که اگر قدر آنها را به خوبی ندانسته و در حفظ و نگهداری از آنها دقت نکنیم، شکر نعمت به جای نیاورده‌ایم.

مدیرمنابع طبیعی دلیجان با تأکید بر اینکه منابع طبیعی به تنهایی نخواهد توانست در امر حفظ و حراست از منابع طبیعی موفق عمل کند، تصریح کرد: بدون مشارکت مردم و دستگاه‌ها امکان نگهداری از منابع طبیعی وجود نداشته و این امر امکان‌پذیر نیست.

وی در ادامه اظهار داشت : پروژه های آبخیزداری انجام شده در حوضه آبخیز راونج نقش موثری و مفیدی در آبدهی قنوات، چشمه ها وچاه های منطقه داشته بطوریکه در حدود 1285000متر مکعب آب در منطقه ذخیره ون گهداری شده و سبب تاخیر خروج آب به مدت50روزه از حوضه مذکور گردیده است.

نصرالهی افزود: در ادامه بازدید توضیحات مختصری از پتانسیل ها منطقه وجود گونه های گیاهان دارویی وعلوفه ای، اهمیت گردشگری منطقه به اطلاع حاضرین رسانده شد.

وی تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی شامل محیط زیست، جنگلها و مراتع باید از سوی دولت و مسئولان اجرایی استانی به عنوان اولویت یک برنامه توسعه مورد توجه قرا رگیرد./س
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.