سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صهیونیست‌ها به مسيحيان مهلت داده‌اند تا اسرائيل را ترک کنند

صهیونیست‌ها به رؤسای طوایف مسیحی تا پنجم ماه مه آینده مهلت داده اند فلسطین اشغالی را ترک کنند در غیر این صورت دهها مسیحی را خواهند کشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ، صهیونیست‌ها علاوه بر تشدید حملات خود به فلسطینیان و مساجد آنها در کرانه باختری رود اردن و سرزمینهای اشغالی 1948 میلادی به رؤسای طوایف مسیحی تا پنجم ماه مه آینده مهلت داده اند  فلسطین اشغالی را ترک کنند در غیر این صورت دهها مسیحی را خواهند کشت. 

مؤسسات دولتی و آموزشی در منطقه فریدیس واقع در جنوب حیفا در داخل خط سبز ( سرزمینهای اشغالی 1948میلادی) پس از حمله تندروهای یهودی به مسجد این منطقه اعتصاب کرده‌اند.

از طرف دیگر تندروهای یهودی به رهبر مسیحیان ناصره هشدار داده‌اند اگر رؤسای طوایف مسیحی تا پنجم ماه مه آینده اسرائیل را ترک نکنند 100  نفر از مسیحیان را خواهند کشت.

"الیاس کرام "خبرنگار شبکه الجزیره در گزارشی گفت : ساکنان منطقه فریدیس در جنوب حیفا به شدت خشمگین هستند و صدها نفر در محکومیت حمله به مسجد « رحمت » تظاهرات کردند.
گروههای تندروی یهودی در این حمله دست دارند.

اعراب داخل خط سبز ( فلسطینیان) معتقدند این حملات نتیجه تحریک نژادپرستانه رو به افزایش در جامعه اسرائیل است.

"هلال حسینیه" امام جماعت یک مسجد در فریدیس گفت :« این یک اقدام جنایتکارانه و تحریک آمیز و تروریستی و خرابکارانه است و نشان می دهد که اسرائیلی ها آشکارا در جهت تحریک علیه اعراب گام بر می دارند و تحریک می کنند تا اعراب از اینجا اخراج شوند.»

فلسطینیان احساس می کنند پلیس اسرائیل از دستگیری عاملان این حملات طفره می رود به ویژه آنکه این حملات به مناطق داخل خط سبز گسترش یافته است در حالیکه قبلا به مناطق و شهرهای داخل کرانه باختری اشغالی محدود بود.

یک فلسطینی گفت:«ما می دانیم که خود اسرائیل این تندورها را می فرستد و دستگیری جنایتکاران برایش کار دشواری نیست.  اگر فلسطینیان این کار را انجام می دادند همه آنها دستگیر می شدند.»

حمله به مسجد رحمت در فریدیس و پنچر کردن لاستیکهای هفتاد دستگاه خودروی متعلق به ساکنان این منطقه با پیام یک تندروی یهودی به رؤسای کلیساهای مسیحی در اسرائیل همزمان شده و وی تهدید کرده است اگر آنها کلیساها را در اسرائیل تعطیل نکنند و اسرائیل را تا پنجم ماه مه آینده ترک نکنند 100 نفر از مسیحیان کشته خواهند شد.

کرام گفت دامنه این حملات به داخل خط سبز گسترش یافته است. فلسطینیان تردیدی ندارند که اسرائیل در دستگیری عاملان حملات طفره می رود.

چندین منطقه عربی در داخل خط سبز شاهد حملات به مساجد و کلیساها بوده است.  حمله کنندگان یا مساجد و کلیساها را به آتش می کشند یا آنکه بر روی دیوارها شعارهای اهانت آمیز می نویسند.

بیش از 100 مورد حمله در این اواخر ضبط شده است و بیشتر تحقیقات در خصوص این حملات نیز بدون معرفی افراد مظنون برای محاکمه پایان یافته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.