سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

آیا برنامه واکسیناسیون شما به روز است؟

شعار امسال سازمان بهداشت جهانی به مناسبت هفته جهانی واکسیناسیون با عنوان " آیا برنامه واکسیناسیون شما به روز است؟" نامگذاری شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  با اعلام این مطلب، اظهار داشت: در سال گذشته، 179479 نفر از گروه های هدف در مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش دانشگاه (شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) واکسیناسیون شدند.

دکتر سید علیرضا مروجی، با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون در این دانشگاه بالای 99.8 درصد است، اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف نظام مراقبت بیماری ها در گام نخست بایستی سطح ایمنی کلیه افراد جامعه بالا باشد تا در مقابل بیماری های قابل پیشگیری با واکسن (بیماری های عفونی مسری) توان مقابله داشته باشند. ثانیاً تمامی افراد جامعه باید نسبت به بررسی و تکمیل برنامه واکسیناسیون خود اقدام و همچنین نسبت به حفظ کارت واکسیناسیون خود دقت لازم را به عمل آورند.

وی، با اشاره به تولد 9097 نوزاد در حوزه تحت پوشش این دانشگاه در سال 92 افزود: هر نوزاد پس از تولد باید واکسن‌های ضروری در برنامه کشوری شامل واکسن BCG(سل در یک نوبت)، واکسن خوراکی اطفال (شش نوبت)، واکسن سه گانه دیفتری، کزاز و سیاه سرفه (پنج نوبت)، هپاتیت (سه نوبت) و واکسن) MMRسرخک، سرخجه و اوریون در دو نوبت) را دریافت کند.

دکتر مروجی تصریح کرد: با توجه به گزارش موارد فلج اطفال در کشورهای مجاور ایران مانند افغانستان و پاکستان، سالانه حدود5 هزار کودک زیر پنج سال اتباع خارجی در این دانشگاه با اجرای طرح ملی ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال، واکسن خوراکی فلج اطفال را طی دو نوبت دریافت می‌کنند تا سطح ایمنی آن ها در مقابل این بیماری بالا رود.

معاون بهداشتی دانشگاه، با بیان اینکه این بیماری در کشور سوریه و جدیداً در کشور عراق (استان الانبار) به صورت همه گیر در آمده بنابراین باید برنامه واکسیناسیون کشوری را بیش از پیش جدی گرفت، یادآور شد: در این راستا کلیه افراد زیر 15 سال که به کشور عراق مسافرت می کنند، می بایست یک ماه قبل از سفر به عراق یک نوبت قطره فلج اطفال را دریافت کنند.

گفتنی است: هفته جهاني واكسيناسيون در سال جاري از تاريخ 6 لغايت 11 ارديبهشت 93 با شعار جهاني "آيا واكسيناسيون شما به روز است؟" نامگذاری شده است. /س


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.