سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکر و سپاس و تاثیرات آن بر روابط زوجین

مریم کرمی، کارشناس روانشناسی گفت: استفاده کردن از موقعیت‌ها برای گفتگو تشکرآمیز و... برای نمونه‌ای تعطیلات آخر هفته‌ای را که به طرف مقابل اختصاص می‌یابد همه می‌تواند بهانه‌ای برای قدردانی باشد.

مریم کرمی، کارشناس روانشناسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: دختری که توانمندی نامزدش را زیرسوال می‌برد و اقتدار مردانه‌اش را ندیده می‌گیردف باید منتظر فروپاشی و یا سردی در رابطه باشد.

وی با اشاره به تاثیر اصل سپاس‌گذاری در رابطه تصریح کرد: استفاده کردن از موقعیت‌ها برای گفتگو تشکرآمیز و... برای نمونه‌ای تعطیلات آخر هفته‌ای را که به طرف مقابل اختصاص می‌یابد همه می‌تواند بهانه‌ای برای قدردانی باشد.

کرمی ادامه داد: در طول روز پیامک‌های عاشقانه به طرف رابطه فرستاده می‌شود هم بیانگر نوعی سپاس است و البته لزوماً نباید فرد نویسنده باشد.

این روانشناس با بیان این مطلب که با گله و شکایت رابطه را به سردی و تلخی سوق می‌دهد و گفت: پذیرفتن به هنگام عذرخواهی و ادامه ندادن گله و شکایت هم نوعی بزرگ‌منشی است که اقتدار مردانه را حفظ می‌کند و فرد با رضایتمندی به رابطه ادامه می‌دهد.

کرمی خاطرنشان کرد: افرادی که در آستانه ازدواج هستند یک روز خود را به طور کامل به نامزد خود اختصاص می‌دهند و پای حرف‌هایش بنشینند تا از انتظارات وی مطلع شوند و با برآورده کردن معقول‌ترین آنها طرف مقابل را شگفت زده کنند.
 
انتهای‌پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.