سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکل بر ضرورت پايبندی سازمان جاسوسی آمريکا به قوانين آلمان تاکيد کرد

صدراعظم آلمان در آستانه سفر به آمریکا تاکید کرد لازم است دستگاه اطلاعاتی آمریکا در فعالیت هایش در آلمان به قوانین آلمان پایبند باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان از برلین، "آنگلا مرکل " صدراعظم آلمان در آستانه سفر به آمریکا تاکید کرد لازم است دستگاه اطلاعاتی آمریکا در فعالیت هایش در آلمان به قوانین آلمان پایبند باشد. 

مرکل قرار است روز پنجشنبه راهی واشنگتن شود. 

"اشتفان زایبرت "سخنگوی دولت آلمان روز چهارشنبه گفت، صدراعظم آلمان همچنان بر این خواسته خود که تابستان گذشته مطرح کرده بود تاکید دارد هرچند توافقنامه عدم جاسوسی که آمریکا پس از رسوایی جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از میلیون‌ها شهروند آلمانی از جمله شخص مرکل به آلمان پیشنهاد کرد، امضا نشده است. 

زایبرت گفت، «طرف آمریکایی مدتهاست دیگر مسئله توافقنامه عدم جاسوسی را پیگیری نکرده است که نشان می دهد چنین توافقنامه ای در شرایط کنونی امضا نخواهد شد. ما نیز در شرایط کنونی روی این توافقنامه کار نمی کنیم. ولی مذاکرات درباره امضای توافقنامه ای محرمانه که همکاری بین دستگاه اطلاعاتی آلمان و آژانس امنیت ملی آمریکا را ساماندهی کند همچنان ادامه دارد». 

سخنگوی دولت آلمان افزود، مرکل تاکید دارد باید بین حفظ حریم شخصی شهروندان و ملاحظات امنیتی نوعی توازن وجود داشته باشد. 

قرار است مرکل در دیدار روز جمعه خود با رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما بر تحولات مربوط به بحران در  اوکراین و تحریم روسیه تمرکز کند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: مرکل ، اوباما ، امریکا ، جاسوسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.