سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

انتشارکتاب "غریب پیروز " با تبیین زندگی امام رضا

تبیین زندگی امام رضا(ع) از منظر رهبر معظم انقلاب در کتاب "غریب پیروز " تدوین و منتشر شد.

مدیر امور فرهنگی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت : انتشارات آستان قدس رضوی این کتاب را به تازگی در 20 هزار نسخه و قطع رقعی چاپ و منتشرکرده است.

محمد جواد هاشمی نژاد افزود : اوضاع سیاسی و اجتماعی دوران خلافت اموی و زوایای تاریک آن دوران، تحلیل مسائل و رویدادهایی چون ولایتعهدی امام رضا (ع) و تاثیر متقابل آن بر جهان اسلام و دستگاه عباسیان از جمله مواردی است که در این کتاب مطرح شده است .

او گفت : بزرگ‌ترین هنر امام علی بن موسی الرضا(ع) در نبرد پنهان سیاسی، تشکیل نظام اسلامی، آغاز امامت، علویان و مامون، اوضاع مامون، تدابیر امام رضا(ع)، اعلان امامت، مسیر حرکت و پیروز حقیقی از دیگر مسائلی است که در این کتاب بررسی شده است.

مدیر امور فرهنگی آستان قدس رضوی گفت : در بخش دیگری از این کتاب به سخنرانی مقام معظم رهبری در 28 تیر ماه سال1365اشاره شده است و زندگی و مبارزه سیاسی ائمه اطهار(ع)، ویژگی دوران اول، دوم و سوم مبارزات، مسئولیت‌های امام سجاد(ع) و بررسی دوران امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) در این بخش از کتاب آورده شده است.

محمد جواد هاشمی نژاد افزود : علت بغض و خصومت خلفاء با ائمه اطهار(ع)، معارضه اصحاب ائمه (ع) با دستگاه خلافت و مسئله تقیه از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

انتهای پیام//س

برچسب ها: کتاب ، غریب ، پیروز ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.