سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اظهار امیدوراری سناتورهای فرانسوی درباره روابط این کشور با ایران

به منظور هموار کردن راه همکاری دوباره با ایران، فیلیپ مارینی رئیس کمیته امور مالی مجلس سنا فرانسه در راس یک گروه تجاری فرانسوی، وارد کشور شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس‌تی‌وی، به منظور هموار کردن راه همکاری دوباره با ایران، فیلیپ مارینی رئیس کمیته امور مالی مجلس سنا فرانسه در راس یک گروه تجاری فرانسوی، وارد کشور شد.

 آخرین حضور هیئت‌های تجاری فرانسوی در ایران که به کمتر از دو ماه پیش باز می‌گردد ، بیش از 100 نفر به ایران سفر کردند. این بزرگترین هیئت تجاری فرانوسوی بود که پس از انقلاب اسلامی به ایران آمده بودند.

به گفته مارینی: "ادامه همکاری فرانسه با ایران موجب شده است ما بتوانیم همچنان جایگاه خود را در بازار ایران حفظ کنیم، این مسئله باید گفته شود که تحریم‌های ایران بر شرایط کشورهایی که قبلا با این کشور مراوده اقتصادی داشته‌اند، تاثیر بسیار نامطلوبی گذاشته است."

اگرچه تحریم‌ها برای مدتی کوتاه ایران را از صحنه مبادلات اقتصادی دور نگه داشته بود، اما به نظر می‌رسد اکنون شرکت‌های اروپایی قصد دارند در از سرگیری مراودات خود با ایران پیش‌دستی کنند و از شرکت‌های آمریکایی پیشی بگیرند.

طی این ملاقات یک هفته‌ای، قرار است هیئت تجاری فرانسوی با برخی از مقامات عالی‌رتبه ایرانی دیدار کنند و در رابطه با برداشتن موانعی که سد راه این تعامل شده است، به گفتگو بپردازند. شرکت‌های رنو و پژو که هر ساله بیش از 550000 خودرو در ایران به فروش میرسانند یکی از شرکت‌های خواستار ادامه همکاری با ایران هستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.