سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی و فرهنگی بهشت زهرا تاکید کرد

سهم بسزای شهرداری در مناسبت‌های فرهنگی

سعید خال، معاون اجتماعی و فرهنگی بهشت زهرا از تولید 500واژه در زمان مدیریت شهری شهردار تهران خبر داد و گفت: همه اینها نمایانگر سهم بسزای شهرداری در مناسبت‌های فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سعید خال، معاون اجتماعی و فرهنگی بهشت زهرا در مراسم تودیع و معارفه معاون اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران و نیز رئیس مرکز فعالیت‌های دینی و شهرداری با بیان اینکه بالاترین فعالیت شهرداری تهران در سال‌های اخیر نگاه همه جانبه به شهر و تبدیل شهر به یک نهاد اجتماعی بوده است اظهار داشت: احیای مدیریت محلی، واگذاری امور به شهروندان، توسعه مساجد، تقویت فعالیت‌های دینی، ترویج فرهنگی عفاف و حجاب، ساخت باغ موزه‌ها، توسعه گردشگری از جمله فعالیت‌های مدیریت شهری در طی سال‌های اخیر بوده است ضمن اینکه برگزاری جشنواره‌های شهرداری نظیر شمسه، شکوفا،‌ مشکات گامی دیگر از سوی شهرداری در جهت مشارکت مردم و تحقق خواسته‌های شهردار مبنی بر واگذاری امور به مردم است.

وی تصریح کرد: پایه‌گذاری ماتریس فرهنگی شهر، توجه به کودکان و سالمندان،‌ ایجاد خانه‌های ریاضی و علم و زندگی در حوزه شهری بدون استفاده از منابع لازم برگ دیگری از افتخارات شهرداری است که امروز مورد توجه همه مسئولین و شهروندان قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و فرهنگی بهشت زهرا در ادامه از تولید 500 واژه نظیر سنجش عدالت، عطر سیب،‌ نذر فرهنگی، زنان عاشورایی، شوق انتظار در زمان مدیریت شهری یاد کرد و افزود: همه اینها بیانگر سهم بسزای شهرداری در مناسبت‌های فرهنگی بوده ضمن اینکه فعالیت‌های گسترده دیگری نیز دوشادوش سایر نهادهای فرهنگی همچون بنیاد شهید وسازمان تبلیغات از سوی شهرداری اجرا می‌گردد.

خال در ادامه با یادآوری راه‌اندازی ساب پورتال‌ها در نواحی و محلات شهر تهران و فرصت فراهم شده برای بانوان در سرای محلات به ویژگی‌های شخصیتی دکتر ایازی اشاره نمود و اظهار داشت: التزام عملی و حکمرانی اخلاق و معنویت در زمان ریاست ایشان از مهمترین ویژگی‌هایی بوده که می‌توان نام برد و تمامی این موارد توأم با نظم و انضباط ویژه در ایشان بوده است. 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در ادامه این جلسه با اشاره به سوابق خود در مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران از اجرای فعالیت‌های فرهنگی در راستای خدمت به مراکز دینی، مساجد، امر به معروف، ستاد اقامه نماز در این مرکز یاد کرد و اظهار داشت: ماموریت مهم شهرداری تهران گام برداشتن در این راستا بوده که با عنایت و حمایت همه علما،‌ ائمه جماعات، برخی از نهادها و نیز شخص دکتر قالیباف گام‌های مثبت و بلندی در این زمینه صورت پذیرفته که البته تمامی این موارد در مقابل زحمات شهردار تهران ناچیز است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصحی با عنوان به کارگیری برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در 2هزار مسجد شهر تهران به اقامه نماز با حضور 300نفر از ائمه جماعات در مراکز تابعه شهرداری تهران اشاره نمود و افزود: تغییر چیز بابرکتی است و همه چیز در حال تغییر است و جز خود تغییر هیچ چیز ثابت نبوده و باید در نظر داشت که این تغییرات سبب رساندن انسان به کمال خواهد شد که البته باید دانست بهترین تغییر برای انسان کمال معنوی است.

وی با تاکید بر اینکه در این دنیا هیچ چیز ماندنی نبوده و تنها عملکرد مسئولین در ذهن‌ها باقی خواهد ماند اظهار داشت: پست و مقام جاذبه‌ای نداشته و تنها وسیله‌ای برای ادای وظیفه نسبت به ولایت و مردم است و تغییرات امروز در شهرداری نیز مستثنا از این امر نخواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، از خود به عنوان تنها مدیر با سابقه 8ساله در شهرداری تهران یاد کرد و افزود: امیدوارم پس از این فعالیت‌های موثرتر دیگر توسط حجت‌الاسلام و المسلمین صادق‌زاده در مرکز فعالیت‌های دینی شهردرای تهران صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصحی با عنوان اینکه  فرهنگ در کشور مسئول واحد نداشته و نمی‌دانیم که مسئول 6دانگ فرهنگ کیست خاطرنشان کرد: با توجه به حضور بخش‌های مختلف فرهنگی نظیر سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه سهم شهرداری در کارهای فرهنگی مشخص نبوده که البته امیدواریم با دغدغه مسئولین شهری اقدامات موثرتری در این زمینه اتفاق افتد.

انتهای‌پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.