سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ترافیک سنگین ورود زائران در مرز شلمچه/ 8هزار زائر دیشب وارد کشور شدند

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته 8هزار زائر ایرانی دیشب وارد مرزهای ایران شدند.

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: همزمان با انتخابات پارلمانی عراق، از 3روز قبل پروازها به فرودگاه بغداد لغو شده بود به همین منظور سازمان حج و زیارت پروازها را به مقصد نجف انجام می‌داد اما دولت عراق به یکباره اعلام کرد که مرزهای هوایی این کشور به طور کامل بسته شده است و حتی پروازها به مقصد نجف دیگر انجام نمی‌شود و آخرین زمان برای مرزهای ورودی و خروجی را ساعت 12 نیمه شب روز نهم اعلام کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: به همین منظور با تشکیل کمیته بحرانی در سازمان حج و زیارت موفق شدیم تعداد 8 هزار زائر حتی زائرینی که زمان تشرفشان امروز تمام می‌شود را دیروز با هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق مرزهای زمینی وارد کشور کنیم.

اوحدی همچنین به ایجاد ترافیک سنگین در مرز شلمچه اشاره کرد و اظهار داشت: این ترافیک سنگین به این دلیل است که حدود 50درصد از این 8 هزار زائر به صورت هوایی به عتبات اعزام شده بودند.

وی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این زائرین از مرز شلمچه وارد کشور می‌شوند و با هماهنگی‌هایی که صورت دادیم از فرودگاه اهواز به استان‌ها و شهرستان‌های خود منتقل می‌شوند. زائرینی نیز که به صورت زمینی مشرف شدند به همین شکل از مرز ورودی عراق وارد کشور می‌شوند.

اوحدی در ادامه از 15هزار زائری که درعراق می‌مانند سخن گفت و تصریح کرد: دوره یک هفته‌ای اقامت زائران به سر نیامده و براساس بخشنامه‌ای که دولت عراق عنوان کرده مرزهای این کشور مجددا از روز پنجشنبه باز می‌شود و این زایرین که دوره سفر آنها از روز جمعه تمام می‌شود از مرزهای زمینی و هوایی وارد کشور می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به اینکه آن دسته از زائرینی بازگشت آنان امروز استف گفت: این زائرین مختار هستند که در صورت تمایل تا روز جمعه در عراق بمانند و یا در صورت نگرانی به میهن بازگردند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حج وزیارت مصوب کرده است که بابت این نقل و انتقالات هیچ هزینه اضافی از زائرین دریافت نشود.

انتهای‌پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.