سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روکش و تعریض باند "فرودگاه پارس‌آباد" تکمیل می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از تکمیل روکش و تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارشخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، مصطفی صفایی مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل در خصوص آخرین وضعیت ساخت ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل اظهار داشت: ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل در متراژ 7 هزار و 90 مترمربع با پیشرفت فیزیکی 40 در صد در حال ساخت است.

وی ادامه داد: مجموع اعتبارات برای ساخت این ترمینال،14 میلیارد تومان برآورد شده که تاکنون 30 درصد از اعتبارات مورد نیاز پروژه توسط شرکت فرودگاه‌های کشور و 10 درصد توسط استانداری اردبیل تامین شده است و مابقی اعتبارات نیز طی تفاهم‌نامه‌یی با استانداری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌‌‌‌های کشور پرداخت خواهد شد.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل با اعلام زمان اتمام پروژه گفت: در حال حاضر پروژه فوق در مرحله پوشش سقف‌ است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان آبان ماه به اتمام برسد.

وی در ادامه با اشاره به نصب سیستم ILS در فرودگاه اردبیل گفت: سیستم فوق برای فرودگاه اردبیل خریداری شده و در مرحله کارهای ساختمانی و آماده‌سازی فنداسیون است.

مدیرکل فرودگاه اردبیل اضافه کرد: طبق جلسه‌یی که با اداره‌کل ارتباطات و ناوبری داشتیم، مقرر شد؛ از 1/3/1393 کارهای مربوط به نصب این سیستم در فرودگاه آغاز شود.

صفایی به روکش و تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد اشاره کرد و افزود: باند فرودگاه پارس‌آباد 2 هزار و 800 مترمربع است که طبق برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته، مقرر شد؛ در 6 ماهه اول امسال کارهای مربوط به روکش باند تکمیل شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اظهار داشت: تاکنون یک‌هزار و 200 متر از روکش باند توسط اداره‌کل فرودگاه‌های استان اردبیل انجام شده و مابقی نیز طی مناقصه‌یی که 20 روز دیگر برگزار خواهد شد، به پیمانکار واگذار می‌شود.

صفایی افزود: عرض باند فرودگاه پارس‌آباد که در حال حاضر 45 متر است به 60 متر افزایش خواهد یافت و 15 متر آن توسط بنیاد مسکن استان اردبیل انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای روکش و تعریض باند تاکنون 30 میلیارد ریال هزینه شده و امسال اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال نیز برای ادامه کار برآورد شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل در پایان از پیگیری جدی در خصوص برقراری پرواز در مسیرهای جدید خبر داد که از آن جمله می‌توان به پروازهای استامبول و کیش اشاره کرد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.