سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

دعوت شهردار اصفهان از مدیر کل یونسکو برای شرکت در جشنواره بین المللی میراث معنوی

دبیر اجرایی مجمع عمومی نخستین اجلاس زنان و دومین جشنواره بین المللی میراث معنوی (ناملموس) کشورهای عضو (ICCN) گفت: شهردار اصفهان بطور رسمی از مدیر کل یونسکو برای شرکت در این اجلاس دعوت کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان،مسعود حسین میرزاییˈ اضافه کرد: ˈایرینا بوکوواˈ مدیرکل یونسکو که به اصفهان سفرکرده بود، در دیدار با شهردار اصفهان، ضمن استقبال و ابراز خشنودی از این دعوت، میزبانی اصفهان را در این اجلاس و جشنواره اقدامی ارزشمند خواند.
به گفته وی مدیرکل یونسکو همچنین با توجه به پیشینه غنی تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهر اصفهان و عملکرد مثبت مدیریت شهری آن اظهار کردکه برگزاری اجلاس در اصفهان می تواند نقطه عطفی در پاسداری از میراث فرهنگی معنوی و دستیابی به اهداف تعریف شده به منظور تحقق صلح و دوستی جوامع باشد.
میرزایی گفت: شهردار اصفهان اهداف این اجلاس را پاسداری از میراث معنوی در برنامه ریزی شهری، نقش میراث معنوی در بهبود محیط زیست و کیفیت زندگی، راهکارهای ترغیب گردشگری میراث معنوی در ارتقای دیپلماسی شهری و نقش میراث معنوی در سبک زندگی و هویت انسانی و برداشت گام های مهم برای دستیابی به صلح و دوستی و تفاهم پایدار عنوان کرد.
مدیر کل یونسکو روز دوشنبه از بناهای تاریخی اصفهان دیدن و با مقامات استانی و شهری اصفهان دیدار کرد.
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)در سال 1945 جهت کمک به صلح و امنیت در جهان از راه همکاری بین المللی در زمینه های آموزشی، علمی و فرهنگی به منظور افزایش احترام به عدالت و قانون مداری و حقوق بشر،برپایه منشور سازمان ملل متحد تشکیل شد.
پنجمین اجلاس مجمع عمومی، نخستین اجلاس زنان ICCN و دومین جشنواره بین المللی میراث معنوی(ناملموس) از 16 تا۲۰ مهر سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.
(ICCN)
یا « شبکه همکاری بین شهری برای محافظت از میراث فرهنگی معنوی» تنها سازمان بین المللی حکومتهای محلی و نهادهای فرهنگی است که هدف آن حفظ میراث فرهنگی معنوی جهان است.
در حال حاضر این سازمان دارای ۴۰ عضو اصلی است. شهرهای اصفهان، شیراز و نیشابور از ایران به عضویت این سازمان درآمده اند.  /س


 

برچسب ها: اصفهان ، دعوت ، شهردار ، از ، مدیر ، کل ، یونسکو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.