سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت قاطعانه "چین" با تحریم های آمریکا علیه برنامه موشکی ایران

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن قاطعانه با اعمال تحریم های آمریکا علیه برنامه دفاعی و موشکی ایران مخالف است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛‌ این خبرگزاری به نقل از "کیون گنگ" سخنگوی وزارت خارجه چین نوشت : پکن عمیقا با تحریم هایی که دولت آمریکا ایجاد کرده و مانع گسترش روابط دوجانبه میان ایران و چین شده ،‌مخالف است . واشنگتن اخیرا اتهاماتی علیه یک تاجر چینی مبنی بر تلاش وی برای فروش قطعات موشکی به ایران وارد کرده است . 

دولت آمریکا به منظور حفظ و ادامه فشار خود بر نظام ایران و برنامه هسته ای این کشور اعلام کرد مبلغی بالغ بر 5 میلیون دلار برای جمع آوری اطلاعات به منظور بازداشت "لی فنگ وی" تاجر چینی مرتبط با ایران صرف کرده است . 

دادستانی فدرال آمریکا دارایی 6.9 میلیون دلاری "لی" را بلوکه کرده است . 

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین تاکید کرد : چین بطور قاطعانه مخالف اعمال تحریم ها و فشارهای داخلی بر شرکت ها و اشخاص چینی است . معتقدیم آنچه ایالات متحده انجام میدهد کمکی به حل مسئله برنامه هسته ای ایران نمی کند و تنها به روابط دوجانبه میان کشورها آسیب وارد می کند . 

گنگ در ادامه سخنان خود در کنفرانس خبری با خبرنگاران داخلی اظهار داشت : قوانین منع گسترش سلاح های اتمی بطور جدی در دولت چین رعایت می شود و هرگونه تخطی از این قانون با اشد مجازات همراه خواهد بود . 

وی افزود : با کاخ سفید در حال مذاکره و گفتگو هستیم تا اشتباهات خود را در اعمال تحریم علیه اشخاص و شرکت های چینی متوقف سازد و به مسیر صحیح همکاری در اجرای قانون منع گسترش تسلیحات هسته ای بازگردد . 

گفتنی است "لی"‌ نیز در سال 2009 از سوی دولت آمریکا و به اتهام اثبات نشده همکاری با برنامه دفاع موشکی ایران تحریم شده بود .


انتهای پیام /
برچسب ها: چین ، مخالفت ، قاطع ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.