سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المانیتور: "علاوی"در انتخابات پیروز نمی‌شود

پایگاه اینترنتی المانیتور نوشت ایاد علاوی که ائتلافِ میهنی عراق (العراقیه) او در انتخابات پارلمانی سال 2012 این کشور اکثر آراء را به دست آورد، این بار نمی‌تواند دوباره به پیروزی برسد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی المانیتور، اکنون فهرست نامزدان جریان «متحدون» به ریاست اسامه نجیفی رئیس مجلس عراق، العربیه به ریاست صالح مطلق، معاون نخست وزیر عراق، العراقیه بیضاء و العراقیه الحره دیگر بخشی از ائتلاف علاوی  به شمار نمی روند. 

ایاد علاوی در مصاحبه با پایگاه المانیتور گفت که به انتخابات فعلی خوش بین نیست.

علاوی گفت تدابیر امنیتی تشدید شده و پیامدها بی سابقه است. من همین چند ماه پیش در رسانه ها گفتم که انتخابات خونبار خواهد بود و الان این اتفاق افتاده است. 

این سیاستمدار عراقی مجدداً درباره انتخابات ابراز تردید کرد و مدعی شد: (طبق اعلام کمسیون مستقل انتخاباتی در عراق) هزاران برگ رأی الکترونیکی ربوده شده و 25 هزار تا از آنها به آدرس افراد متوفی در بغداد فرستاده شده است. 

المانیتور در ادامه می‌نویسد: تصدی جایگاه نخست وزیری عراق در سال 2006 میلادی، نقش مهمی در گسترش محبوبیت نوری المالکی در بغداد داشته است. 

المانیتور در پایان نوشت: موازنه فعلی قدرت در عراق به گونه ای نیست که علاوی یکی از نامزدان مطرح برای سمت نخست وزیری باشد. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.