سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی:

تمامی چالش‌های پیش روی انقلاب مبنای فکری و عقیدتی داشته‌اند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: پاسداران باید با شناخت مر اسلام ناب، جریان‌های موازی را بشناسند تا بتوانند به بهترین نحو به ایفای نقش بپردازند.

به گزارش حوزه دفاعی-امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 10 اردیبهشت) در آیین تجلیل از فرماندهان، مسئولین، اساتید و مربیان برگزیده عقیدتی سیاسی در سپاه که با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولین عالی‌رتبه نظامی در سالن همایش ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد به تبیین ویژگی‌ها و فضائل استاد شهید مرتضی مطهری پرداخت.
 
وی زمان شناسی را مهم‌ترین ویژگی شهید مطهری خواند و اظهار داشت: در آن زمان حضرت امام (ره) نیز از این ویژگی به نحو شایسته و مطلوبی برخوردار بودند و شهید مطهری به عنوان یک عالم روحانی به دیده‌بانی شرایط زمان خود می‌پرداختند.
 
وی دومین ویژگی شهید مطهری را جریان‌شناسی عنوان وتصریح کرد: بسیار مهم است که انسان‌ها جریان‌ها را بشناسند، در دوره شهید مطهری 4 جریان گفتمان لیبرالیستی، ملی‌گرایی، مارکسیستی و التقاطی در برابر گفتمان دینی قرار داشت که استاد شهید مطهری به شناساندن این جریان‌ها و تبیین گفتمان دینی می‌پرداخت.
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف امروز ما آسیب‌شناسی است، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون با چالش‌های زیادی در عرصه‌های مختلف مواجهه بوده‌ایم که به نظر می‌رسد ریشه تمامی این چالش‌ها عقیدتی و فکری است.
 
حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی اظهار داشت: دو نوع برداشت از حاکمیت دینی در اذهان وجود دارد یکی از این برداشت‌ها به سمت مردم‌سالاری دینی و دیگری به سمت مردم‌سالاری سکولار است که به عنوان نمونه می‌توان تفکرات آقای بازرگان و منتظری مبنی بر ولایت‌فقیه سکولار را نام برد.
 
وی افزود: اصول حاکم بر حاکمیت دینی، سیاست خارجی، حوزه فرهنگ، اقتصاد و تیم اداره کشور از جمله حوزه‌هایی هستند که این دو دیدگاه متفاوت در آن‌ها سایه می‌اندازد.
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه در پایان با بیان اینکه آسیب شناسی مسئولیت خطیری است که بر عهده مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه می باشد گفت: پاسداران باید با شناخت مر اسلام ناب، جریان های موازی را بشناسند تا بتوانند به بهترین نحو ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: چاش ، انقلاب ، مبانی ، فکری ، عقیدتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.