سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانس 24 :

برگزاری انتخابات درعراق با وجود خشونت ها پيروزی برای نوری المالکی است

کارشناس مسائل سیاسی فرانس بیست و چهار برگزاری انتخابات در عراق با وجود خشونت ها را پیروزی برای نوری المالکی توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، با وجود آنکه عملکرد نوری المالکی نخست وزیر عراق در هشت سال گذشته ضعیف بود اما حزب وی از شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات پارلمانی برخوردار است. 

ویرژینی ارز کارشناس مسائل سیاسی در این باره گفت این مسئله دو دلیل عمده دارد. نخست آنکه نوری المالکی خود را به عنوان فردی قدرتمند معرفی کرده است. وی خود را تنها فردی معرفی کرده است که توانایی کنترل خشونت ها را دارد و تنها گزینه برای محدود کردن آشوب هاست. دومین دلیل نیز این است که نوری المالکی از اختلاف میان مخالفان دولت بهره برداری می کند. در واقع نوری المالکی خود این اختلافات را به وجود می آورد. برای مثال تنها پنج حزب سنی در انتخابات شرکت دارند این در حالی است که در سال دوهزار و ده اکثر احزاب سنی در انتخابات شرکت کردند.

ویرژینی ارز گفت البته باید توجه داشت حزب نوری المالکی شانس کمی برای به دست آوردن اکثریت مطلق پارلمانی دارد. این بدان معناست که نوری المالکی باید رایزنی های بسیاری انجام دهد که ممکن است هفته ها و حتی ماهها به طول انجامد. نوری المالکی در این میان باید با صدری ها رو به رو شود که اساس تبلیغات انتخاباتی خود را مبارزه با فساد مالی و فقر قرار داده بودند.

ویرژینی ارز گفت با وجود خشونت های اخیر در عراق فعالیت های انتخاباتی به طور کامل برگزار شد و هم اکنون نیز انتخابات آغاز شده است. این پیروزی بزرگی برای نوری المالکی محسوب می شود. نوری المالکی همچنین موفق شد شورش استان الانبار را کنترل کند که چهارصد هزار آواره برجای گذاشته است.  به علاوه طبق گزارش ناظران بین المللی انتخابات پارلمانی به خوبی سازمان دهی شده است. به نظر می رسد در میان انتخاباتی که در سراسر منطقه در کشورهایی مانند سوریه،  الجزایر و مصر برگزار شده یا قرار است برگزار شود انتخابات عراق دموکرات ترین انتخابات باشد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.