سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمريکا درباره توقف کمک‌های واشنگتن به دولت آينده فلسطين هشدار داد

آمریکا اعلام کرد در صورتی جنبش حماس بخشی از دولت اینده فلسطین باشد از هرگونه حمایت مالی به دولت ائتلافی فلسطین خودداری خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سما، آمریکا اعلام کرد از هرگونه حمایت مالی به دولت ائتلافی فلسطین که با حضور جنبش حماس تشکیل شود، خودداری خواهد کرد.

"آن پترسون" معاون وزیر امورخارجه آمریکا در امور خاور نزدیک سه شنبه شب در جلسه مجلس نمایندگان آمریکا گفت اگر جنبش حماس بخشی از دولت اینده فلسطین باشد ، کمک های
 مالی آمریکا به فلسطینیان قطع خواهد شد. 

معاون وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد کمک‌های مالی آمریکا به دولت اینده فلسطین متشکل از حماس متوقف خواهد شد مگر اینکه جنبش حماس شروط پیشنهادی کمیته بین المللی چهار جانبه صلح خاورمیانه را  به طور رسمی بپذیرد.

 کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه  متشکل از سازمان ملل متحد ، اتحادیه اروپا ، آمریکا و روسیه از حماس خواسته است تا  دست از خشونت بکشد و حملات مسلحانه به مواضع اسرائیل را متوقف سازد ، همه معاهدات و توافقنامه‌های قبلی را که میان اسرائیل و  تشکیلات خودگردان به امضا رسید ، بپذیرد و اسرائیل را به رسمیت بشناسد .

 از طرف دیگر مسئولان حماس همواره به این مسئله تاکید کرده اندکه اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند و از سلاح مقاومت به عنوان بهترین گزینه و ابزار برای مقابله با  ادامه حملات و اشغالگری های  اسرائیل استفاده خواهند کرد.

گفتنی است  آمریکا در سال 1993 جنبش حماس را در فهرست سازمان های تروریستی این کشور قرار داد .  

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.