سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

شتاب در راه اندازی منطقه آزاد تجاری مهران

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه شتاب در راه اندازی منطقه آزاد تجاری مهران مطالبه ای جدی از سوی مردم و کارشناسان اقتصادی است گفت: : ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران با توجه به شرایط مرزی بین استان ایلام و کشور عراق دارای اهمیت ویژه ای است


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ جلال الدین محمدی افزود: ایجاد این منطقه می تواند به رونق بخشی به اقتصاد منطقه، اشتغال و ارزآوری استان ایلام در مجاورت کشور عراق کمک کند.
وی با اشاره به اینکه استان ایلام دارای 420 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق بوده که می طلبد از ظرفیت های این مرز با شیوه های مختلف استفاده بهینه شود افزود:خوشبختانه پیگیری ایجاد منطقه آزاد تجاری در مهران در دستور کار مدیران استان و کشوری قرار دارد.
محمدی تاکید کرد: بخش خصوصی استان ایلام نیز همگام با سایر دستگاه های اجرایی از ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران برای رونق بخشی به منطقه استقبال می کند.
تصویب منطقه آزاد تجاری و اقتصادی مهران با توجه به اهمیت بازرگانی، موقعیت ویژه و منحصر به فرد این شهرستان مرزی یکی از اولویت اصلی استاندار ایلام برای توسعه و ایجاد پایدار اشتغال است.
موافقت با اجرای این طرح به عنوان اقدام ماندگار دولت تدبیر و امید در ایلام باعث تحول بزرگی در حوزه اقتصاد استان و رفع بخش عمده ای از مسائل و مشکلات اقتصادی این منطقه خواهد شد.
شهر مرزی مهران در همسایگی کشور عراق 85 کیلومتر با مرکز استان ایلام فاصله دارد.
مهران اکنون گرانیگاه فعالیت های بازرگانی و صادراتی استان ایلام به شمار می رود./س
 
 
 
 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.