سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

راه‌اندازی دبیرخانه کمیته ارزیابی طرح‌های دانش بنیان غرب کشور

سرپرست معاونت فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: دبیرخانه کمیته ارزیابی طرح‌های دانش بنیان غرب کشور که کارگزار صدور مجوز فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام است راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


معصومه خان‌احمدی گفت: در راستای نامگذاری امسال تلاش می‌کنیم در ادامه برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی که از سال گذشته در پارک علم و فناوری کرمانشاه شروع شده گام‌های جدی‌تری برداریم.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی پارک علم و فناوری کرمانشاه افزود: حمایت از طرح‌های دانش بنیان، صندوق حمایت از پژوهش و فناوری، پیگیری امور مربوط به تاسیس دفتر شرکت‌ها و واحدهای فناوری در اقلیم کردستان و غیره از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی این مرکز علمی و پژوهشی در سال 93 است.

خان‌احمدی از راه‌اندازی و فعالیت صندوق پژوهش و فناوری زاگرس در کرمانشاه خبرداد و افزود: این صندوق با هدف اعطای وام و تسهیلات به پژوهشگران و فناوران از محل اعتبارات مصوب دولتی سال گذشته با 10میلیارد ریال سرمایه اولیه در حال فعالیت است که 61درصد سهام آن به بخش خصوصی و 39در صد آن به استانداری و پارک علم و فناوری کرمانشاه تعلق دارد.

وی در مورد واحدهای فعال پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: تعداد کل واحدهای پذیرش شده پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از ابتدای تأسیس تاکنون 310 واحد است که از این 310 واحد، 72 واحد موفق خارج شده‌اند و 30 واحد فارغ‌التحصیل و در خاتمه همکاری قرار دارند.

خان‌احمدی با بیان اینکه هم‌اکنون 208 واحد در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه فعال هستند افزود: از 208 واحد فعال در این پارک 57 واحد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، 94 واحد در حوزه کشاورزی و 57 واحد نیز در حوزه‌های عمومی همچون رشته‌های مکانیک، عمران، شیمی، پزشکی و غیره فعالیت دارند.

سرپرست معاونت فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه به واحدهای در حال فعالیت پارک اشاره کرد و گفت: واحدهای در حال فعالیت پارک به تفکیک فعالیت شامل 26 واحد پارکی، 86 واحد رشد و 96 واحد پیش رشد است.

سرپرست معاونت فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در مورد اولویت‌های این پارک در سال 93 گفت: دبیرخانه کمیته ارزیابی طرح‌های دانش بنیان غرب کشور که کارگزار تشخیص صلاحیت، رتبه‌بندی و صدور مجوز فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام است در این پارک راه‌اندازی می‌شود.

خان‌احمدی افزود: یکی از طرح‌های پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برای امسال طرح ایجاد و سازماندهی 378 کسب و کار با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های متولی اشتغال است تا در جهت اشتغال فارغ‌التحصیلان و افراد صاحب ایده در استان گام موثری برداشته شود./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، دبیر ، طرح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.