سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد:

اختصاص بیشترین تخفیف اعتبارات به شهر تهران

رئیسی گفت: بیشترین تخفیف اعتبار و پرداختی طرح تخریب بازسازی و مقام سازی مدارس ما متعلق به شهر تهران است.

مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ، در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص متولی نگهداری فضاهای آموزشی گفت: هر دستگاه بهره‌برداری نیازمند ساختاری برای تعمیر و نگهداری دارد به نظر من با توجه به سرمایه‌ی عظیمی که در اختیار وزارت آموزش و پرروش است می‌بایست بخش خاصی در ادارات کل استان‌ها ایجاد گردد تا این سرمایه‌ها حفظ شود همچنین خیرین چنین انتظار دارند که تعمیر و نگهداری فضاهای آموزشی جدی گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متولی مشخصی جهت تعمیر و نگهداری فضاهای آموزشی وجود ندارد، افزود: ساخت و تجهیز مدارس کشور بر عهده‌ی سازمان نوسازی و نگهداری ساختمان‌ها در هر سازمانی به عهده‌ی دستگاه بهره برداری است که موظف به نگهداری مستمر از فضاهای آموزشی است و بنده خدمت مسئولین آموزش و پرورش نبود این دستگاه را متذکر شده‌ام که در صورت وجود امکانات و اعتبارات کافی ایجاد شود.

رئیس در خصوص بخشیده شدن عوارض نوسازی شهرداری برای برخی خیرین اظهار داشت: هزینه‌های صدر پروانه سال گذشته اعتباراتش توسط دولت تأمین شد و به استان‌ها ابلاغ گردید یعنی خیرین وقتی پروژه‌ای را شروع می‌کنند هزینه‌های صدور پروانه و عوارضات شهرداری توسط سازمان نوسازی مدارس استان به آموزش و پرورش پرداخت می‌شود.

وی در باره فرسوده بودن مدارس کشور عنوان کرد: بیشترین تخفیف اعتبار و پرداختی طرح تخریب بازسازی و مقام سازی مدارس ما متعلق به شهر تهران است بنابر این شهر تهران در بحث جایگزینی مدارس جدید به جای مدارس تخریبی اولویت نخست وزارت آموزش و پرورش است و بیشترین منابع به شهر و استان تهران پرداخت شده و خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در خصوص گسترش مشارکت های مردمی نیز خاطرنشان کرد: مسئولین کشور با تکریم و تجلیل از مردم می‌توانند آنان را به مشارکت بیشتر ترغیب نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اعتبار ، مدارس ، تخفیف ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.