سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

پردیس در آینده به یک کلانشهر تبدیل خواهد شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: پردیس در آینده به یک کلانشهر تبدیل خواهد شد.

محمد هادی حیدر زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: برای شهر پردیس آهسته آهسته باید از واژه ای نظیر کلانشهر استفاده کنند.

وی ادامه داد: هدف گذاری ها و افق از پیش تعیین شده برای شهرهای جدید، امروزه کمی متفاوت شده که به تبع این تغییرات و توسعه روزافزون احتمال افزایش مشکلات و معضلات اجتماعی، فرهنگی و البته زیست محیطی نیز بیشتر می شود.

حیدر زاده تصریح کرد: از جمله خصوصیات شهرهای جدید وجود قابلیتی همچون امکان برنامه ریزی در همان ابتدای امر است، گرچه در این زمینه نیز کوتاهی و قصوراتی در سنوات گذشته روی داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اضافه کرد: در ساخت و ساز و ایجاد یک شهر جدید نخستین موضوعی که به ذهن خطور می کند ایجاد شبکه های فاضلاب است و امروز شهرستان پردیس به دلیل کاستی هایی در این زمینه با مسائلی روبروست که البته با اجرای طرح شبکه فاضلاب این مشکل در پردیس رفع می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین از پیشروی بیش از موارد مندرج در مصوبات دولتی مسکن مهر پردیس در اراضی حفاظت شده این شهرستان خبر داد.

وی ادامه داد: طبق مفاد مندرج در مصوبه ریاست جمهوری وقت قرار بود زمین منطقه حفاظت شده دره بهشت واگذار شود اما در عین حال قرار بود زمینی به صورت معوض در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گیرد که با تأسف این مهم محقق نشد و ساخت و سازها فراتر از مصوبه مذکور ادامه دارد.

حیدر زاده با اشاره به طرح های انبوه سازی مسکن مهر در فازهای جدید شهر پردیس تصریح کرد: در حال حاضر یکی از بزرگترین پروژه های انبوه سازی مسکن مهر پردیس در فاز هشت و منطقه ای موسوم به "دره بهشت" مراحل عملیاتی خود را سپری می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اضافه کرد: طبق مفاد مندرج در مصوبه ریاست جمهوری وقت قرار بود زمین منطقه حفاظت شده دره بهشت واگذار شود اما در عین حال قرار بود زمینی به صورت معوض در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و الحاق شود که با تأسف این مهم محقق نشد و ساخت و سازها فراتر از مصوبه مذکور ادامه دارد.

وی ادامه داد: مجموعه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در این زمینه ورود جدی خواهد داشت تا طرح های عمرانی بر اساس مصوبه قبلی صورت اجرایی به خود گیرد، همچنین از مسئولان شهرستانی نیز انتظار پیگیری است./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
علی
۲۰:۱۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
پردیس خونه نیست خوابگاهه اصلا بدرد نمیخوره
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
پرديس جايي براي قبر يك عده مردم بدبخت و بيچاره خواهد شد